Оперираща у нас банка промени съобщение до клиентите си, което дълго време създаваше тревоги у получателите му за вече отпуснат им заем. То гласеше:
„Вашият предварително одобрен кредит ви очаква!“
Съобщението достигаше до хората регулярно чрез SMS-и и през началната страница в онлайн банкирането им на сайта на финансовата институция, коментира създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова за „Фокус“. По думите й е имало и момент на притискане с текстове като:
„Възползва ли се от твоя предварително одобрен кредит? Остават само 5 дни, в които можеш да заявиш на: …“
До промяната се е стигнало след като Руменова е потърсила съдействие за защита на гражданите от тази практика от омбудсмана проф. Диана Ковачева, а тя на свой ред е изпратила препоръка до банката за прецизиране на текста по начин, който не буди притеснения у потребителите и ясно изразява, че става въпрос за направена от дружеството оферта.
„Вече има подробна информация какво според банката означава „предварително одобрен кредит“, как може да се кандидатства за него. Защото, особено покрай множеството случаи на откраднати лични данни и изтеглени кредити на името на засегналите лица, хората се притесняваха, че някой може да е заявил кредит от тяхно име и те трябва да го обслужват“, коментира Руменова.
Специалистът отправи препоръка към потребителите винаги да четат бавно и внимателно всички условия в офертите на търговците и да ги приемат тогава, когато са сигурни, че са ги разбрали изцяло и правилно. Същото важи и за SMS-ите с различни новини или игри, част от които се организират от мобилните оператори, а други от трети страни, но абонатите ги получават срещу заплащане, без да са ги заявили.