Безопасността на Боинг 737 Max отново е поставена под въпрос

0
111
Самолет, полети
Снимка: Pixabay

Американските разследващи казват, че служители на Боинг са „обучавали неправилно“ пилоти по време на тестове, свързани с усилията за ресертификация на самолетите на компанията 737 Max, информира “BBC”.

Самолетите бяха заземени през март 2019 г. след две смъртоносни катастрофи. Разследващите обвиниха служители на Боинг и Федералната авиационна администрация (FAA) в „опит да прикрият важна информация“.

Боинг обяви, че преглежда констатациите и ги приема „сериозно“, докато FAA защитава поведението си. От своя страна агенцията каза, че докладът на Търговския комитет на Сената съдържа „редица необосновани твърдения“ и че прегледът му на 737 Max е бил задълбочен. Службата коментира, че е уверена, че са разгледани въпросите за безопасността на самолета.

Катастрофите в Индонезия и Етиопия се случиха в рамките на пет месеца времево разстояние един от друг, а общо починалите са 346 души. Те са приписани на недостатъци в автоматизирания софтуер за полети, наречен MCAS, което кара самолетите да пропаднат надолу скоро след излитането.

Проведено е симулационно изпитване като част от усилията на FAA да гарантира, че самолетът може да бъде защитен да лети отново. Тестът е предназначен да представи колко бързо пилотите могат да реагират на дефектния софтуер.

В своя доклад в петък комисията на Сената заяви, че въз основа на “потвърдена информация и свидетелски показания по време на интервюта с персонала на FAA”, той заключава, че служителите на FAA и Боинг, участващи в теста, са “установили предварително определен резултат, за да потвърдят дълго разследваното предположение за човешкия фактор, свързано с времето за реакция на пилота”В изявлението се казва:

“Служителите на Боинг са тренирали неподходящо тестови пилоти в симулатора на MCAS, противно на протокола за тестване. Изглежда, че в този случай FAA и Боинг се опитват да прикрият важна информация, която може да е допринесла за трагедиите с 737 Max.”

В доклада се цитира доносник, който твърди, че служители на Боинг са подтикнали пилотите-изпитатели да използват определен контрол непосредствено преди учението. Това се случва, след като FAA миналия месец изчисти нередностите в самолета на Боинг 737 Max, за да може да лети отново. Според него съществуващите самолети ще трябва да бъдат модифицирани, преди да се върнат в експлоатация, с промени в техния дизайн, докато пилотите ще се нуждаят от преквалификация.

FAA заяви, че промените в дизайна, които е изисквала, са „елиминирали причините за тези конкретни аварии“По-рано този месец бразилският Gol стана първата авиокомпания, която възобнови търговските полети с Боинг 737 Max. American Airlines заяви, че очаква първите си полети с 737 Max в САЩ да бъдат възобновени на 29 декември.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments