Рамковото споразумение за обновяване на самолетите L-39 бе подписано от бившия служебен министър на отбраната Димитър Стоянов през ноември миналата година, а конкретният договор за самолета, който се разби, беше сключен месец по-късно. Това разкри самият Стоянов за „БНТ“.
По думите му, в рамките на споразумението са предвидени реновации на четири самолета.
Стоянов опроверга твърденията, че не се полагат усилия за поддръжка на военната авиация, и нарече спекулации критиките относно възрастта на самолетите. Той посочи, че самолетът Ф-16, в който е летял президентът с генерал Кларк, е произведен през 1986 година, а самолетът, който катастрофира, е от края на 1990 година. Освен това, катастрофиралият самолет е преминал капитален ремонт и се е завърнал в България само преди три месеца.
Според Стоянов катастрофата е тежък удар не само за Военновъздушните сили, но и за армията и страната в цялост. Той подчерта, че напоследък се разпространяват спекулации от политици, които нямат дълбочинни познания по авиационна техника и бойна авиация.
Стоянов подчерта, че разследванията на авиационни катастрофи не трябва да се правят на база предварителни предположения, а комисията трябва да бъде оставена да работи спокойно. Министерството на отбраната от своя страна трябва да намери адекватен начин да информира обществото, така че българските граждани да са наясно с причините за инцидента.
Едва 13 минути е продължил трагичният полет на загиналите пилоти
[…] Бившият министър Димитър Стоянов разясни ситуацията с… […]
[…] Бившият министър Димитър Стоянов разясни ситуацията с… […]