Изминалата година е била най-силната за групата на BMW на българския пазар до момента, отчете изпълнителният директор на тукашното представителство на марката Александър Миланов. През 2018 г. в България са продадени 1100 коли на марката, което е почти 9 на сто повече спрямо 2017 г., 154 бройки MINI (36% ръст) и 106 мотоциклета BMW.
Най-продаваният модел на марката у нас е била Серия 5. От нея са купени 141 бройки. След него се нареждат кросоувърите Х3 и Х5 (съответно 138 и 134). Дилърите на марката са успели да пласират и рекордните 60 броя от електромобила i3, с 10 повече от заложената цел за годината, подчерта Миланов за Automedia.
Около 66% от продажбите на групата в България се падат на дизелови мотори – забележим спад спрямо предишни години, когато делът на този тип задвижване доближаваше 90%.
Изминалата година е била рекордна за групата и в световен мащаб, показва статистиката за продажбите. Пласираните автомобили от трите основни марки надхвърлят 2.49 милиона, с около 1% над постижението от 2017. Луксозното поделение Rolls-Royce отбелязва 4107 продажби – най-високият показател в над вековната история на марката, и то преди пазарния дебют на Cullinan, дългоочаквания първи SUV модел на Rolls-Royce.
Миланов очаква новата 2019 г. да бъде още по-динамична и изпълнена с предизвикателства.