Изкуственият интелект: Маркетингов „hype“ или реална промяна?

Изкуственият интелект може да не е революция, а инкрементално подобрение в ограничени сектори

1
38
Изкуствен интелект. ChatGPT.
Изкуствен интелект. ChatGPT. Снимка: Пиксбей

Изкуственият интелект може би не е революция. Това написа в свой коментар в социалната мрежа Facebook депутатът от ПП-ДБ и бивш министър на електронното управление Божидар Божанов. Ето какви са аргументите му:

„Изкуственият интелект може би не е революция, както писах преди време. Технологията дава инкрементални подобрения в ограничен кръг сектори, а превъзнасянето по нея е често маркетингово. 

Технологията е интересна, развитието ѝ е бързо, но реалният ефект върху пазара е малък. След като мине този „hype“ цикъл, ще можем да отсеем реалните ползи от сънищата на техно-утопистите.

Както, между другото, стана с блокчейн. Когато през 2018 г. направих скептичната презентация „за какво изобщо става блокчейн“, тя беше посрещната от ентусиастите с вдигане на вежди. През 2024 г. е ясно, че освен криптоборси, в много малко случаи е имало бизнес ползи от иначе чудесната технология.

Заради тези цикли на прекален интерес и охлаждане, и политическият дебат по отношение на новите технологии трябва да е внимателен и неприбързан. А отговорът на въпроса „защо държавата не ползва еди коя си нова технология“ често е „защото още бизнесът не я ползва достатъчно“.“

Проучване: Технологичният сектор най-силно вярва в мощния ефект на AI

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Изкуственият интелект: Маркетингов „hype“ или реал… […]