С 56 електрически автобуса ще бъде обновен автопаркът в Бургас. За целта от „Бургабус“ искат разрешение от Общинския съвет да изтеглят кредит до 7 374 000 лева. Средствата ще бъдат само за покриването на Данък добавена стойност и впоследствие ще бъдат възстановени от държавата. Основната част от необходимото финансиране за закупуването на новите автобуси се осигурява именно от нея, обясни днес по време на заседанието на Комисията по икономика и инвестиционни политики управителят на „Бургасбус“ инж. Петко Драгнев.
Той съобщи още, че максималният размер на лихвата ще бъде 2,58%, като може да бъдат договорени и по-добри условия. Средствата ще бъдат взети от ФЛАГ под формата на овърдрафт. Ще се използват само при необходимост, затова не може да се каже колко ще бъдат вноските на месец, което интересуваше общинските съветници.
„Обезпечението е нашите оборотни средства. Текущите ни плащания по сметките и залог върху старите автобуси“, обясни още инж. Драгнев.
Председателят на икономическата комисия Константин Бачийски поиска да узнае колко са общо кредитите на дружеството към момента. А ето и какви са
„Имаме един кредит към Общинска банка от 1 милион лева оборотни средства, които не са ползвани, овръдрафт. 168 000 лева са останали от доставката на тролеите. Теглихме кредит от 4 милиона да нямаме санкции. Държавата обаче възстанови плащанията. И лизингите на малките маршрутки и автобуси около 5,5 милиона лева. На месец отиват около 90 000 лева за кредити и лизинги.“
„Чрез изпълнението на проекта ще се постигне подмяна на всички дизелови автобуси, обслужващи градските линии с електрически, а дизеловите автобуси, които са с екологичен стандарт Евро 05 и Евро 06 ще подменят остарелия автобусен парк, който в момента обслужва крайградските направления и съставните селища в общината. Със закупуването на новите електрически превозни средства, ще се гарантира намаляването на замърсяването на атмосферния въздух с вредни емисии, намаляване на шума и вибрациите в околната среда, повишаване на енергийната ефективност и спестяване на енергия„, е записано в докладната записка на инж. Драгнев. Тя беше приета единодушно от членовете на Комисията по икономика и инвестиционни политики.