“Chanel” предупреждава, че последиците от вируса ще се задържат в сектора на луксозните стоки

0
141
Магазин на 'Chanel"
Снимка от Pixabay

Луксозната индустрия „ще почувства“ осезаемо последствията от кризата, породена от пандемията от COVID-19 през следващите две години, като е възможно дори периодът да е по-дълъг, заяви днес главният финансов директор на компанията „Chanel“, предупреждавайки, че приходите и печалбата на френския моден бранд ще бъдат значително засегнати.

Частната модна компания „Chanel“ – известна със своите костюми от туид, ватирани чанти и парфюми, е една от най-значимите луксозни марки в света, наред с компанията „Louis Vuitton“.

От управителния съвет на компанията не дадоха подробности за спада в продажбите до момента, но подчертаха, че следващите 12 до 18 месеца ще бъдат особено трудни. Финансовият директор Филип Блондио обясни пред „Ройтерс“, че възобновяването на дейността на брашна в страните, в които магазините на модния гигант вече са отворени, не може да компенсира липсата на международна търговия.

Подобно на своите конкуренти, „Chanel“ се принуди да затвори магазините си по целия свят и фабриките за производство на стоки, тъй като вирусът първо засегна ключовия за индустрията пазар в Китай и след това се разпространи в останалата част от света.

Около 85% от магазините на бранда вече са отворени, а Блондио заяви, че при „Chanel“ се е наблюдавал спад в продажбите в Китай – с над 100% за няколко седмици. Купувачите постепенно се завръщат в Париж, Милано и Берлин, успокоява той.

Това много силно завръщане на местната клиентела ще бъде недостатъчно, за да компенсира липсата на международен бизнес, отсъствието на международни посетители и факта, че нашият безмитен бизнес все още до голяма степен е затворен.“, каза още той.

Консултантска компания „Bain“ заяви, че секторът на луксозни стоки, възлизащ на стойност 310 милиарда долара ще претърпи спад в продажбите до 35% тази година. Компанията „Chanel“, която все още се надява да реализира добра печалба през настоящата година, планира да намали рекламата и промоциите си с повече от една четвърт, както и да съкрати производството и да отмени всички събития, включително планираните модни ревюта, заяви финансовият директор.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments