Черният петък придобива нов облик: На фона на пандемията онлайн промоциите започнаха по-рано от всякога

0
111
Черен петък.
Черен петък. Снимка: Пиксабей

Търговците от Walmart Inc до Best Buy препрограмираха пазаруването по време на Черния петък, като някои назначиха служители в оранжеви жилетки, които да служат като пътни полицаи. Те имат за цел да измерват температурата на купувачите и да предлагат стоки тип “вземете и си вървете”, включително играчки, велосипеди и кухненски уреди, като с това се  насърчава отпушването на пътеките в магазините, пише “Агенция Ройтерс”.

Повечето големи търговци на дребно затвориха за Деня на благодарността тази година, като се отзоваха на стреса, понесен от техните работници по време на глобалната здравна пандемия. Walmart отвори отново магазините в пет сутринта в петък, насочвайки купувачите да се обърнат надясно при влизане и да продължат по главните пътеки, за да пазаруват на промоция, преди да платят на касите, заобиколени от пластмасови бариери.

Best Buy отваря врати в 05:00 часа сутринта, а Target, която въведе безконтактна самопроверка и удвои броя на местата за паркиране за своята безконтактна услуга за вземане „Drive Up“ през този празничен сезон, отвори в 07:00 часа сутринта.

Традиционно Черният петък, денят след Деня на благодарността, стартира сезонът на празничните пазарувания в САЩ, като търговците на дребно предлагат екстремни отстъпки и реализират значителна печалба.

Но по време на тази, обхваната от пандемия година, големите търговци на дребно от Target Corp до Kohl’s Corp и Walmart пуснаха онлайн промоции за зимните празници още през октомври, за да уловят възможно най-рано разходите, свързани с празниците.

Като цяло Националната федерация на търговията на дребно (NRF) прогнозира, че продажбите на дребно в САЩ за празничните дни ще се увеличат между 3,6% и 5,2% през 2019 г. за общо 755,3 млрд. долара до 766,7 млрд. долара приходи. Това се сравнява със средно годишно увеличение от 2,5% през последните пет години.

Говорителка на Walmart заяви, че най-големият търговец на дребно в света не продава традиционни артикули като “билети за празничното пазаруване” в магазините по време на този черен петък. Но дори когато здравните служители по целия свят насърчават хората да си стоят вкъщи и да пазаруват онлайн, Walmart отделя някои сделки само за купувачи, които влизат в магазините му – рекламни артикули, включително спестявания с промоция от типа “само в магазина” на пакети от 5 долара за момичетата на Wonder Nation и бельо и чорапи за момчетата. Говорителят отказа да коментира рекламите.

43-годишната Линдзи Кокс от Томасвил, Северна Каролина, заяви, че забелязва, че рекламираната от Walmart на цена за коледни гноми в магазините е много по-ниска от тази на Amazon.com Inc. Но каза, че не планира да посещава магазините на Walmart по време на Черния петък. Майка на три деца каза пред “Ройтерс”:

“Не можех да оправдая такава постъпка като да вляза в магазина в момента.”

По думите на жената спестяванията “не си струват компромиса” на нейното семейство, което е потенциално изложено на хора, които могат да им предадат коронавирус. На 19 ноември Центърът за контрол и профилактика на заболяванията в САЩ (CDC) счете “пазаруването в претъпкани магазини непосредствено преди, на или след Деня на благодарността” като високорискова дейност.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments