„Четири лапи“: 27% от хората вече избягват продукти от животински произход

Според организацията модните марки трябва да намалят използването на животински продукти

1
21
Намаляване на материалите от животински произход
Намаляване на материалите от животински произход Снимка: 4 лапи

Глобално проучване на YouGov установява, че 27% от анкетираните вече избягват модни продукти от животински произход. В България този процент е още по-висок – 34%, с ръст от 6% спрямо 2021 година. Въпреки това, само 4% от оценените модни марки са публикували ясни ангажименти за намаляване на използването на животински материали. „Четири лапи“ стартира „Класация на брандове за грижовна мода“, която анализира над 200 международни модни марки по отношение на намаляването на материалите от животински произход.

Проучването на YouGov от април 2024 година показва, че 81% от глобалните респонденти и 80% от българите се съгласяват, че модните марки трябва да намалят използването на животински продукти и да инвестират в устойчиви алтернативи. Всеки втори възрастен /50%/ счита, че защитата на животните трябва да бъде приоритет наред с опазването на околната среда и социалните стандарти. Въпреки значителния напредък, само 54% от марките са поели ангажимент да използват само сертифицирана вълна без подрязване на живи агнета, а 13% употребяват вълна, която се твърди, че е напълно сертифицирана.

Четири лапи подчертава, че, въпреки напредъка, множество марки все още не са предприели достатъчни стъпки за намаляване на животинските материали. Организацията призовава модните компании да увеличат ангажиментите си за хуманно отношение към животните и да се присъединят към усилията за устойчиво развитие и опазване на околната среда.

Запознайте се с Аполон: Папагал, който постави рекорд на Гинес

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] […]