Читателка на Искра.бг за популярни аудиокнижки: Измислиха множество варианти за злоупотреба с тях

0
1740
Дете с книга
Дете с книга. Снимка: Pixabay

След статията „Детски аудиокнижки предизвикаха фурор, но клиенти ги изкупуват и препродават на завишени цени“, читателка на Искра.бг изпрати писмо до редакцията ни, в което споделя своя опит да закупи броевете на колекцията. Виктория Илиева разказва:

„Видях, че може да споделим мнение по въпроса с магическите приказки и реших да се възползвам. Гледах рекламата по телевизията точно, когато излезе брой 1. Тогава имаше предостатъчно и купих за себе си и за близки.

С малко дете съм. Случи се така, че две от вечерите, в които предстоеше пускането на следващите броеве, да стоим будни до много късно. В резултат на това отивах към 10:00 часа до будката за вестници до нас. За съжаление дотогава вече нямаше нито един брой като жената любезно ми отговори: „Момиче, те ми донесоха 8 броя. На кой по-напред да ги дам?!“. Съответно търсейки всеки път минавам и през „Метро“, там никога няма налични. Единственият ми останал вариант е „Inmedia“, където вече за втори път хващам последния брой.

Докато обикалям, две мои приятелки обикалят в други краища на града по будките, където също няма. Последния път се наложи моята приятелка да поръча на нейна позната от София да й изпрати, защото аз взех последния брой в „Inmedia“, а на другите места просто бяха неоткриваеми.

Фен съм на „Дисни“ от малка, откакто ми се роди дете се стремя всичко да е на „Дисни“. Колекцията е просто невероятна, измислили са я чудесно. Мечта ми е да си събера всички книжки и даже вече съм планувала как да си ги нареждам и съхранявам на специално за целта място в детската стая като по поръчка при дърводелец ще правим рафтчета като замъка на Дисни, на който да държим играчките.

За съжаление това издирване всеки път е изключително изнервящо и обезкуражаващо. Не само за мен, моята приятелка беше твърдо решена да ги събира, а последно на косъм да се откаже, защото на повече от 6 места бяха свършили преди обяд. Надявам се със следващите броеве това да се коригира и да можем да зарадваме децата си с всички герои и приказки.

На сайта също са неоткриваеми, а в момента, в който ги пуснат, информацията стига до Facebook групите и хората ги изкупуват, за да злоупотребяват. Я те накарат да дадеш три пъти повече пари, я уж се скрият зад благородна кауза и който дадял повече пари, той печели книжката .. Има и такива, които директно си качват в ОЛХ обявите. Скоро попаднах и на жена, която продава помпа за кърма за 160 лewa и книжката като бонус… Вече измислиха 1000 варианта да се злоупотреби с тези книжки.

Надявам се да пуснат повече бройки за в бъдеще и да не се налага да прибягваме до варианта да купуваме книжки и да пълним джобовете на мошеници. Виждала съм обява за 200 лeвa за книжка. Това нормално ли е според Вас? Не съм фен на подобни практики, но и такива обяви са си намерили майстора. Оказа се, че има десетки ядосани майки, които им правят фалшиви поръчки и после не ходят да си ги взимат от офисите, за да ги набутват с куриерска услуга. Против това съм, но и на това станах свидетел.

По групите хиляди майки пишат кой брой търсят, а знаете ли кое най-много ме ядоса? От издателството бяха приложили към една от книжките данни за контакт, ако сме пропуснали някой брой, да им пишем. И аз им писах, защото една приятелка беше пропуснала единия брой. Оказа се, че те нямат бройки, които да ни изпратят, а ни карат да проверяваме в сайта. И за какво са написали да им пишем, като изобщо не могат да помогнат?

Положението е плачевно …

Дано да няма разочаровани деца! А аз ще се надявам да продължавам да имам поне този късмет да хващам последните бройки…“

Припомняме, че от „Ние, потребителите“ коментираха казуса за Искра.бг, като изтъкнаха, че случващото се е класически пример, в който търсенето надвишава многократно предлагането.

„В тази ситуация на дефицит на въпросния продукт се стига до случаи, в които находчиви лица изкупуват повече бройки и ги предлагат за продажба с надценка, в много случаи значителна. По такъв начин печалбата отива при спекуланти, а не при производителя. Но така работи свободният пазар“, коментира основателката на онлайн платформата Габриела Руменова.

Експертът е категорична, че в случая не е налице нарушение на закона, тъй като търговецът и потребителят не са в договорни отношения, в които първият да се е ангажирал, че ще достави на втория точно на определена дата и при определени параметри предварително договорена стока в изпълнение на абонамент за определен период, например.

„Няма как практиката да бъде разгледана и като нелоялна от гледна точка на потребителското законодателство, тъй като от нея нито търговците се облагодетелстват, нито потребителят търпи икономически щети по вина на производителя или търговеца на дребно“, заключи още тя.

От Искра.бг оставаме на разположение на всички засегнати страни да изкажат позициите си.

Очакваме вашите снимки и сигнали на iskra@iskra.bg

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments