Коронавирусът доведе до „драматичен“ ефект върху начина, по който хората използват приложението за запознанства Tinder, заяви изпълнителният директор пред „BBC News“, макар че промените ще бъдат приспособени към плановете, които той вече има за платформата.
Коронавирусната пандемия и условията на ограничителен режим са породили смесени емоции в платформите за онлайн запознанства като Tinder, обясни нейният главен изпълнителен директор Ели Сейдман.
От една страна, трафикът в платформите се увеличава, като други приложения за запознанства отчитат същата тенденция.
Потребителите на Tinder от цял свят са направили 3 милиарда посещения в неделя (29 март), като това е най-високият трафик, което приложението някога е регистрирало за един ден. Във Великобритания ежедневната кореспонденция там се е повишила с 12% между средата на февруари и края на март.
Наблюдава се „драматична промяна„ в показателите за поведение на потребителите, които обикновено са стабилни, казва още Сейдмън.
Икономическото въздействие от ограничителния режим означава, че хората имат по-малко пари, които да харчат. Следователно това не е толкова добра новина и за Tinder, който е безплатен, но разчита на премиум абонаменти за набавяне на своите приходи.
Tinder е изтеглен повече от 340 милиона пъти след старта му през 2012 г. Въпреки това по-голямата част от приходите му идват от едва 6 милиона абонати, които плащат за „златната“ услуга. Броят на тези потребители обаче намаля, след въвеждане на ограничителните мерки по света.
Данните на компанията показват, че новите регистрации за премиум членство са направени в страни, където започват да се облекчават ограничителните мерки, твърди изпълнителният директор.
„Можете буквално да видите завръщането на потребителите в отделните щати в САЩ, с постепенното разхлабване на мерките и отминаването на кризата.“, допълни той.
Други платформи, които предлагат безплатна регистрация, забелязаха подобна тенденция по време на ограничителния режим.
„Видяхме скок в активността на потребителите“, обясни Чарли Лестър, експерт в платформата „Inner Circle“. „Срещите са нараснали с 15%, а броят на изпратените съобщения с 10%, но също така забелязваме по-малко желание за плащане на допълнителни услуги.“
Сейдмън заяви, че може да се наложи да се изкача две или три финансови тримесечия, за да се види пълното икономическо въздействие върху Tinder, тъй като мащабите на глобалната криза все още не са напълно ясни.
Другият въпрос, който ще се изясни с времето, е дали популярността на виртуалните запознанства чрез видеоразговори ще остане актуална, когато физическите срещи между непознатите станат по-достъпни.
Платформи като eHarmony, OKCupid и Match отчитат голям ръст на видеоразговорите.
Tinder планира да въведе своя собствена функция за видеозапознанства през юни, обещава Сейдмън.
Услугата за видеообаждания ще работи чрез опция за двойно отказване, така че и двете страни, участници в кореспонденцията трябва да потвърдят съгласие. Тя ще бъде безплатна и ще се поддържа от екип от модератори.
Промените в запознанствата, породени от мерките за борба с коронавируса, просто ускориха една мащабна промяна, която компанията вече активно проследява, твърди изпълнителният директор.
За това поколение онлайн комуникацията не се свежда само до организирането на среща в реалния живот, а и до интензивни преживявания в мрежата.
Поради тази причина компанията работи за превръщането на Tinder в място за активна онлайн кореспонденция, а не само средство за организиране на реални срещи.
Сейдмън обобщава веруюто на новото поколение потребители на Tinder: „Вашият дигитален живот е също толкова важен, колкото и социалният ви живот в реалния свят.“
В сегашната ситуация на непрекъснато социално дистанциране това убеждението вероятно ще трябва да бъде прието и от по-възрастните потребители, макар и в известна степен.