„Да знаем, да помним, да бъдем“

0
370
Снимка: Скрийншот от филма ''Да знаем, да помним, да бъдем''
Снимка: Скрийншот от филма “Да знаем, да помним, да бъдем“

С честване по оригинален начин на двата празника – Баба Марта и годишнината от Освобождението на България от османско иго, изпъкнаха учениците от 4-б клас с ръководител Светлана Стоянова при ОУ „Св. св. Кирил и Методий”. Те представиха своя проект „Да знаем, да помним, да бъдем” на самия първи март в читалище-паметник „Отец Паисий”.

Прожектирана бе на голям видеоекран легендата за произхода на мартениците, записана предварително от Атанас Домишляров с участието на самите ученици. Показани бяха и кадри от български исторически филми, стари карти и картини от времената на Първото и Второто българско царство, които самите четвъртокласници бяха озвучили със своя глас. Умело бе вплетена и легендата за последната битка на цар Иван Шишман край Самоков и за възникналите Цареви кладенци. Накрая участниците излязоха на сцената и с развети трибагреници пяха за България.

Ръководителката Стоянова благодари за трудолюбието, енергията и усилията на своите възпитаници, които, в този смисъл, оприличи не само на цветя и слънца, но и на истински бойци. Учителката изрази признателността си към своите колеги от училището, участвалите в проекта седмокласници, както и за техническата подкрепа на Никола Велчев и Мартин Мартинов.

„Надявам се да сме вдъхнали кураж и гордост не само на самите ученици, а и на нашите зрители”, сподели Стоянова. Тя заяви, че идеята за проекта е дошла от децата, а за осъществяването й са се придържали към материала от учебника по Човекът и обществото. Събраният материал, в който са вложени много усилия за записване, рязане, напасване на звук и картина и пр., може да се използва и занапред за онагледяване на изучаваното.

Филмът завършва с уникална песен, изпълнена от самите тях. Това не е поредната песен, изпълнена от група деца, това не е поредният текст и музика – това е България!

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments