Тонове опасни химикали са складирани на пристанище Бургас без Oценка за въздействие върху околната среда /ОВОС/ и в опасна близост до жилищни райони. Това алармират народният представител от „Демократична България“ Ивайло Мирчев и лидерът на местната организация на „Да България“ и член на националното ръководство на партията Димитър Найденов. По време на живо включване във Facebook те обясниха:
„Резервоари със сярна киселина с вместимост 50 000 тона, които се складират и разтоварват в сърцето на град Бургас. Това е така нареченият опасен товар за режима, транспорта и обработката, на който има много строги изисквания. Кой и как го е допуснал, предстои да се разбере. В непосредствена близост до тези големи резервоари за сярна киселина се намират 5 баки по 1000 тона всяка за течни горива. Те също са опасен товар. Складиране на опасни товари в непосредствена близост до жилищни населени места е изключително опасно и в развитите морски държави това нещо не се допуска. Тук имаме не един, а два опасни товара, които са в близост един до друг, които в продължение на години се складират. За капак на един следващ етап тук имаме съвсем близо до тях е изграден терминал за втечнена газ – пропан бутан под налягане, където тук се разтоварва тази втечнена газ. Това е взривоопасен материал.“
Пристанището е концесионирано от бизнесмена Кирил Домусчиев. Според Мирчев и Найденов, тези опасни товари трябва да се разтоварват или навътре в морето, или на много отдалечени от населените места точки.
„Оттук товарите се качват на жп цистерни и се транспортират из цялата страна. Помните какво стана в Хитрино. Представете си, ако стане авария с газ под налягане в близост до резервоари със сярна киселина и течни горива в центъра на града – каква екологична катастрофа ще бъде за черноморския регион и за Бургас“, каза Найденов и добави:
„Любопитен факт е, че през 2017 г. началник на РИОСВ е била прословутата госпожа, която е подписала разрешението за подпорния хотел на Алепу. Отново без ОВОС. Тук най-вероятно отново има по документи уж легално обяснение защо ОВОС не се провежда. Но обяснението, което българските граждани трябва да получат, е как три опасни товара в непосредствена близост се разтоварват и складират в сърцето на града. И това при една авария носи риск от екологична катастрофа и също поставя в риск животът и здравето на десетки, дори стотици българи.“
Димитър Найденов посочи още, че в Европа не се отдава на концесия пристанищна инфраструктура, а дейности. А заради терористичните заплахи тенденцията в света е пристанищата и тяхната транспортна инфраструктура да остават под държавен контрол.
„Ще подадем сигнали до ресорните институции и министри и ще държим в течение обществеността за развитието по темата“, каза Мирчев.
ДБ все ще намерят за какво да алармират … Всичката им работа е такава, само мрънкат и нищо не правят!
Пак някой не им е платил рекета и се почна с медийните партенки
Със сигурност има някаква задкулисна игра на ДБ
Ползата от ДБ и сигналите им през годините е равна точно на НУЛА!
До мърльовците които са писали досега тука:
Eничepи, скоро и вие сте на подсъдимата скамейка!