Microsoft се присъедини към компанията за софтуер за киберсигурност CrowdStrike в спора срещу авиокомпанията Delta Air Lines, която обвинява гигантите, че са причинили няколко хиляди отменени полета и съответно огромни финансови загуби след технически срив в световен мащаб, регистриран миналия месец, предаде “Associated Press”.
Адвокат на Microsoft заяви вчера, че ключовата ИТ система на Delta вероятно се обслужва от други технологични компании, а не от Microsoft Windows.
„Вашето писмо и публичните коментари на Delta Air Lines са непълни, неверни, подвеждащи и вредят на Microsoft и неговата репутация,“, заяви адвокатът на Microsoft Марк Чефо в писмо до адвоката на Delta Air Lines Дейвид Бойс. Той изтъкна още, че Microsoft се опитва да установи защо други авиокомпании са успели да възстановят напълно бизнес операциите много по-бързо от Delta.
Гневните изявления ясно показват ескалиращата битка между технологичните компании и базираната в Атланта авиокомпания.
Миналата седмица главният изпълнителен директор на Delta Ед Бастиан обяви, че глобалният срив, започнал с неефективна актуализация на софтуер е струвал на авиокомпанията 500 млн. долара. Бастиан отправи заплаха за съдебни действия.
Вчера от Delta заявиха също, че компанията има дълъг опит в инвестирането в надеждни услуги, включително „милиарди долари в капиталови разходи за ИТ“ от 2016 г. насам и още милиарди долари в годишни разходи за ИТ. Ръководството отказа да даде допълнителен коментар пред екип на “Associated Press”.
Компанията CrowdStrike също оспори твърденията на Delta. Както тя, така и Microsoft заявиха, че Delta е отхвърлила предложенията им да ѝ помогнат да възстанови дейността си след прекъсването на работата миналия месец. Адвокатът на Microsoft разкри, че главният изпълнителен директор Сатя Надела е изпратил имейл до Бастиан по време на прекъсването, но главният изпълнителен директор на Delta така и не е отговорил.
Международна олимпиада по изкуствен интелект стартира в Бургас с 44 отбора от цял свят