Девет български туристически районна са шанса за привличане на туристи

0
97
Туристическа обувка
Туристическа обувка. Снимка: Pixabay

В България са обособени девет туристически района и организации. Учредени са Варненски и Бургаски туристически райони, Рило-Прински, Родопски, Старопланински, Тракийски, Дунавски, Долината на розите и Софийски туристически райони.

Изтече срокът за общественото обсъждане за промени в закона за туризма, които предвиждат организациите за управление на туристическите райони да станат самостоятелни и да могат да развиват друга стопанска дейност. Промените са предложени от Министерството на туризма и са публикувани на портала за обществени консултации на Министерския съвет, а крайният срок за изпращане на становища беше 12 октомври. Министерството на туризма насърчава туристическото райониране и провежда политика за развитие на туристическите райони, заяви Венелина Червенкова директор на Дирекция в Министерството на туризма. Тя коментира пред „БНР“:

Те са доброволни организации като идеята е чрез взаимопомощ и сътрудничество в интерес на членовете и с обществения интерес да извършват дейности, свързани с формиране на регионални туристически продукти, осъществяване на регионален маркетинг на съответния район. Целта е да се стимулира устойчивото развитие, да имат съответния бранд, за да могат да се рекламират както във вътрешността на страната, така и да е разпознаваем в по-далечни пазари. Необходимостта от това туристическо райониране се признава от почти всички в сектора.“

Червенкова посочи, че деветте туристически района се управляват чрез организациите за управление на туристическия район, които се създават съгласно закона за туризма. Тя обясни, че един от проектите с европейско финансиране, които в момента изпълнява министерството на туризма по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ дава възможност да бъдат подкрепени местните малки и средни предприятия в туризма от съответните райони с участие в международни туристически борси, по проекта се предвиждат промоционални кампании. Радост Иванова, изпълнителен директор на Тракийския туристически район отбеляза:

Срещаме съмишленици и подкрепа от стана на министерството на туризма, който е инициатор на туристическото райониране. Иначе ние следваме примера на туристически дестинации в Италия и Гърция. По думите ѝ трябва да направим много добър туристически продукт, който да бъде представен по съответния начин за всяка аудитория – да можем да представим възможностите, които предоставяме – културно-исторически забележителности, развлекателната част от туризма – винарни, ресторанти, събитиен и фестивален туризъм. Това е голям плюс, тъй като ние в нашия район имаме много богати възможности от тази гледна точка – историческите и археологически забележителности датират от праистория до съвременност.“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments