Очакваше се много повече коли да бъдат върнати след дигитализацията на системата на Годишните технически прегледи /ГТП/ с оглед на стария автопарк. Това коментира председателят на Българската федерация по мобилен спорт Румен Дунев пред „Mediapool“, добавяйки, че резултатите въобще не са плашещи.
„Има върнати автомобили, но не са толкова много. Тези, които са върнати, трябва да отстранят неизправността в срок от 2 седмици и да се върнат за нов преглед само на проблемната система“, обясни той. Според него проблем няма, а и по-голяма част от колите в България са дизелови:
„Нормите са такива, каквито са били и последните 10 години. Единственото, което се е променило е това, че данните, които излизат от газанализаторите и спирачния стенд се изпрашат автоматично.“
През изминалите дни всички обръщали повече внимание на данните от газанализаторите, но имало и такива, които не успявали да минат преглед заради проблем със спирачната система, което според него е много по-опасно. По думите му няма повишаване на нормите, а измерването отивало в система, даваща обратен отговор дали колата минава прегледа или не.
При колите с дизелов двигател се измервало димност, но не и другите газове и заради това голяма част от автомобилите минавали, коментира още експертът. Той разясни, че чипираните автомобили отделяли повече сажди и заради това при тях имало проблеми.
„Делът на бензиновите автомобили, които срещат трудности, е по-голям, защото там 5-компонентен газанализатор следи измерването и много компоненти и накрая изчислява ламбда фактор“, каза Дунев.
При автомобилите с бензинов двигател има проблеми на 3 нива, смята той. Първият са новите коли, които са заредили с некачествени горива – те са с най-ниски граници и заради това не могат да минат. В другата крайност попадат старите коли, които освен бензин, горят и масло, което от своя страна драстично вдига показателите на въглероден оксид /СО/. Има случаи, когато за да бъде отстранен такъв проблем, се налага ремонт на двигател, а това е икономически неоснователно. Третият проблем е свързан със свалените катализатори и пропуските в изпускателната система. Те покриват CO изискванията, но кислородът в изгорелите газове е по-голям и заради това ламбда факторът не ги покрива.
„Това са автомобили, които се движат на газ и с газови уредби. При изгарянето на газта се образуват по-голямо количество вода и пари в ауспуха и газсервизите правят дупка в ауспуха, за да може тази вода да излиза. Но тези дупчици внасят повече кислород в системата и автомобилът не може да покрие нормите“, поясни той.
Всеки автомобил има специфични проблеми. За някои се намират лесно части и ремонтите се извършват за броени дни, но има такива, за които доставката на части се бави с около месец. В такъв случай ще се наложи собственикът му да заплати за нов преглед, тъй като повторна безплатна проверка може да се извърши само в рамките на 2 седмици.
В наредба №Н-32 за по-старите коли има различни критерии: „Ако трябва да дадем пример с една стара „Жигула“, нейните норми са толкова високи, че трябва да не става за нищо, за да не мине. Ако при по-новите автомобили СО трябва да е 0.3, то при по-старите коли с карбораторни двигатели нормата е до 3.5.“
През изминалата седмица стана ясно, че в първите 3 дни от промените през ГТП са преминали 32 661 коли, като 79 от тях не са били допуснати.
Заради ГТП: Шофьори са пред дилема – катализатор с кратък живот или качествен, но под наем
[…] […]
[…] […]
[…] […]
[…] […]
Затова, че колата ми е от 1993г не можели, да ми дадат Еко, по голямо от 1.В данните, които те изпращат имам за газовете отлични резултати, защото съм сменил с нов, катализатора. Пълна дискриминация, двигателя мърка. След една дизелова кола има димна завеса, а се дава Евро по голямо от 1.Луда работа!
Майка ви да еба ще ви псувам до край! Във цяла Европа коли на ГАЗ се видят ЕКО дори не плащат данък. Какво норми идиоти при работа на газ се отделя 98% вода шибаняци майкаси умряла да еба
Не минават прегледа заради некачествен бензин
Аз да питам защо в Германия, Швейцария, Италия, Великобритания преглед се минава на 24 месеца а в БГ на 12 … да пълним определени джобове. И защо пак нови стикери като системите разчитат номер и могат всички данни да изкарат…ама стикери по 11 лева щот при 3-4 млн автомобила да лапкат едни наши хора 40 млн
ПЕЧАТА ГИ ПАК НЯКОЙ ОТ РОДАТА НА ПОЛИТИК
Шшшш….алоо…къде правят дупка….в главата ти!!! Тъпанар, имал съм три коли на пропан бутан и на нито една няма такава дупка като в главата ти!!!
Тоя помияр лъже в деня,когато я пуснаха тази система само в един пункт в София нито една, повтарям нито една кола не е минала преглед на бензин!И кола дето е произведена 2022 се е провалила. 79 автомобила трънки, яко са се скарали и този мишок лъже!!!
У БЪЛГАРСКАТА ЛАЙНАРИЯ ФАЛШИВА НЯМА НИЩО ЯВНО ВСИЧКО Е СПЕКУЛАЦИЯ ЗА ИЗМАМИ И КРАЖБИ НА НАРОДА
МАНГАЛСКА ФАЛШИВА ДЪРЖАВА БОКЛУК ЛАЙНЯН ГОВНЯН МИРИЗЛИВ
ТОЗ Е ЕКСПЕРТ ТРЪНКИ ФАЛШИВА КУРВА ЛЪЖЛИВА
Този „EКСПЕРТ“ малоумен ли е? Същата обосновка защо бензина не минава ГТП може да се каже и за дизела. Дизелово гориво корабно, никой не продава и кара с него, дизеловите катализатори са най-дълготрайни и не се демонтират, дизеловите двигатели ИЧ не харчат масло (така и така пушат).
М..a ви д…ба експертска, интересното ми е тази титла дали сам не си е дал.
Само глупаци и малоумници има в тая власт, после що всичко гние.
ЯМБОЛ КРАДЛИВО ТЪПО СЕЛО БОКЛУК БОКЛУЧАРНИК
ГАНЬОВЦИТЕ И ДА ГИ ЕБЕШ ФАЙДА НЯМА ВСИЧКОТО ИМ Е БОКЛУК ФАЛШИВ ЛАЙНЯН ФАЙДА ЙОК
НА ВНИМАНИЕТО ВСИЧКИ ЯМБОЛСКИ РОГЛЬОВЦИ СА КРАДЛИВИ И ТЪПИ ГАЛОШИ
Няма как да се спре транспорта с дизелови агрегати тъй като той е 90 процента . Та ще морим бензиновите да ни е честито новият геноцид
ПСУВАМ ВИ ДО ДЕВЕТО ЦИГАНСКО КОЛЯНО ГОВНЯРИ ИЗМИСЛЕНИ ПРОСТИ РУГАШКИ ПРОСТИ ЛАЙНА ДА ВИ ЕБА ЕБАНЕТО КАЛПАВО СМОТАНО
ЯМБОЛ ГОВНЯРСКИ РУГАШКО ЦИГАНСКИ ГРАД ЛАЙНА
ЕКСПЕРТА СИГУРНО Е С ИМПОТЕНТЕН МОЗЪК ДА ГО ЕБА В ГЛАВАТА ПРОСТТА
ЯМБОЛ МАНГАЛО РУГАШКИ ДРИСЛИВ БОКЛУК
ДА ГИ ЧУКАМ В ГЪЗА ВСИЧКИ ЯМБОЛСКИ ШАВРАНТИИ РУСПИИ И РУГАЧИ ПРОСТТИ
ЯМБОЛ ПЕДЕРАСИ КРАДЛИВИ И СЕЛСКИ РУСПИИ
МАЙКА ИМ НА ЯМБОЛСКИТЕ КРАДЛИВИ МАСТИИ И РУГАЧИ ПЕДЕРУНГЕЛИ ПРОСТИ НЕНОРМАЛНИ
ДА ПИКАЯ НА ПРОКЪЛНАТИТЕ ПЕДАЛИ ОТ АДМИНИСТРАЦИЯТА ДА ГО ЛАПАТ НА ДЯВОЛА ХУРКАТА
Дунев няма хал хабер от прегледи.Колите с газова уредба не замърсяват,но след няколко години на газ ландасо дата се прецаква и колата гори около литър на 100 повече,Но на газ не замърсява!!! Ако се направи това със дизеловите коли ,всички държавни коли ,градски транспорт,фирмении т. н.са за спиране.Но там се засягат интереси на някой затова Дунев е лобист.А замърсяване има от пожари ,заводи,тецове, да не говорим че изгориха боклука на Европа тия същите.Оставка ,никакво гласуване нашия живот го правят все по труден време е да направим труден техния!!!
У ТЪПОТО СЕЛО ЯМБОЛ ВСИЧКИТЕ СА КРАДЛИВИ СЕЛСКИ ЛАЙНА И ПЕДЕРУНГЕЛИ
Що дрънка глупости тоя , само 79 бил …само в четвъртък на ЕДИН пункт върнаха 17 (СЕДЕМНАДРСЕТ)
Тука само разбирачи и тъпунгери.
Само по помията се познават марлячите-боклуци
[…] бензиновите коли обаче се мерят емисиите въглероден диоксид, които се […]
Стига се сте мъчили бедния българин.
А бе знаете ли че тоя Дунев е измамник и лапа яко пари затова се прави на разбирач…тоя Дунев не разбира от нищо той просто каруцар …вързан е в схемата как да лапат пари от хората и от прегледите… Абе голем разбирач се извади та по телевизиите го викат всичко е измама за пари тоя никакъв уй не става от него измамник е…