Железниците в България не са безопасни, а причината за това е, че директори и министри не си правият труда да се напъват за заплата от 4-5 хиляди на месец.
Това мнение изрази депутатът от „Продължаваме промяната-Демократична България“ Димитър Найденов, който вчера поиска освобождаването на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“, заради куп проблеми, които са трупани през последните 10 години.
Пред министъра на транспорта Найденов напомни, че само преди няколко дни у нас отново имаше запалил се и изгорял вагон и изброи публични данни, които показват лошото състоянието на железниците ни.
На първо място той постави факта, че нито един локомотив, движещ се по мрежата на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ /НКЖИ/, не използва системата ERTMS в участъците, където тя е изградена. По думите му неизползването на същата европейска система, която цели управлението на влаковото движение, доведе до страшната катастрофа в Гърция от началото на март тази година.
Найденов цитира и доклад, според който не са установени радио връзки с движещите се влакове по редица жп линии у нас. В същия документ се констатира, че на нито една от мотрисите на БДЖ не работят дисплеите на радиостанциите, които ги правят неизползваеми.
„Господин министър, не трябва да чакаме повторение на инцидента в Гърция, нито още пожари, нито обърнати стрелки под движещи се влакове. Системното несправяне на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ с неговите задължения е видно за всеки, който дори не се вози с влак, а се наложи да изпрати или посрещне свой близък. Обществото няма доверие в системата, а човекът, който трябва да гарантира качеството и услугата нехае за своите задължения. Поради тази причина, настоявам съгласно чл.8а на Закона за железопътния транспорт незабавно да поискате неговото освобождаване.“
Ден, след като Найденов е поискал освобождаването на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“, вчера всички ЖП превозвачи са получили документ, от който става ясно, че започва незабавна проверка на тяговия подвижен състав у нас.
Според Найденов това показва, че могат да бъдат предприети мерки за безопасността в железниците, но за целта трябва някой първо да си свърши работата. Публикуваме коментара му по темата във Facebook: