Кампания насочва вниманието към домашното насилие като обществен проблем, а не като „личен проблем на семейството“, за какъвто го смятали 50% от българите, предадоха от „БНР“. „Зовът на децата зад затворените врати” е инициатива на Института по социални дейности и практики и фондация „Асоциация Анимус”.
Основна цел на проекта била да се оптимизира реакцията на органите за закрила на детето в България. Насочена е към широката общественост и към родителите и цели да насочи вниманието към децата, които са жертви или свидетели на домашно насилие, като покаже колко болка, гняв, обич и вина има в думите, които казват.
„Много важно е самите родители и близките на децата да си дадат сметка колко е жестоко за едно дете да живее в атмосфера на несигурност. Сигурността е най-базова потребност за децата, за да могат да развият своя потенциал, за да могат да растат,“ е изтъкнала пред Радио София проф. Нели Петрова от Софийския университет.
Сред другите цели на кампанията са да се повиши чувствителността към преживяванията на децата, когато им липсват думи да назоват страданието, което изпитват. Инициаторите искат да се повиши информираността, относно последствията за пълноценното развитие на децата, които са свидетели или жертви на домашно насилие.
Те се опиват да привлекат вниманието върху факта, че семейството има основна отговорност за осигуряване на безопасна и подкрепяща среда за детето. Кампанията стимулира също родителите да поискат подкрепа от компетентни професионалисти, когато имат нужда от нея и да са запознати с ресурсите и специалистите, които могат да ги подкрепят за използване на ненасилствени методи за отглеждане и възпитание на децата.
Кампанията ще се осъществява онлайн и ще продължи до края на следващата годината. Дотогава, всеки родител може да пише в личните съобщения на Фейсбук страницата на проект BODROZI, за да сподели проблем и да потърси насоки и информация за подкрепа от професионалисти.