Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е получила 12 оферти за строежа на един от най-тежките участъци от магистрала „Струма“. Индикативната стойност на обществената поръчка е малко над 515 млн. лв. с ДДС, като трябва да се построят общо 10.4 км в участъка между Кресна и Крупник. Това е платното в посока Кулата – София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе.
Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срок. В края на миналата седмица бяха отворени постъпилите 10 оферти за другата отсечка с дължина 13.2 км. Тя е на стойност около 530 млн. лв. с ДДС.
Над обществената поръчка беше хвърлена сянка на съмнения заради незаконно проучване на трасето – прокарани горски пътища и сондажи без разрешение на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Отговорността беше поета от „Пътпроект 2000“ с обяснението за по-точни парцеларни планове за отчуждителните процедури. От компанията пред бТВ твърдяха, че ще участват в търга, но не фигурират сред кандидатите.
В деня на отваряне на офертите директорът на „Държавно горско стопанство Кресна“ инж. Димитър Терзиев беше уволнен, заради бездействието му довело до прокарването на временните пътища и сондажи. Това съобщиха от Югозападното държавно предприятие, на чието подчинение е горското в Кресна. На „Пътпроект 2000“ е наложена санкция от 15 000 лв., а за случая беше сезирана и прокуратурата.
Кандидатите по реда на отварянето на офертите, според съобщението на АПИ:
1. Обединение „Кресна“ с участници „ИСА 2000“ ЕООД, „Евро Алианс Тунели“ ЕАД и „Автомагистрали Черно море“ АД
2. „Аккорд строително промишлена инвестиционна корпорация“ АД
3. ДЗЗД „АМ Струма-3.2.2“ с участници „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД, „ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас“ АД (Португалия) и „Главболгарстрой Интернешънал“ АД
4. „Дженгиз Иншаат Санайи ве Тиджарет Аноним Ширкети“ АД
5. ДЗЗД „Южен коридор 3.2.2“ с участници „Доуш Иншаат ве Тиджарет“ АД, „Автомагистрали Хемус“ АД и „Трансконсулт-22“ ООД
6. Обединение „Геопът Струма 3.2.2“ с участници „Геострой“ АД, „Пътстрой-92“ АД, „Биас-М“ ЕООД и „Илия Бурда“ ЕООД
7. „Колин Иншаат Туризъм Санайи ве Тиджарет“ АД
8. ДЗЗД „Европейски пътища 3.2.2“ с участници „Джи Пи Груп“ АД и „Логистика 21“ ЕООД
9. Консорциум „ИнтерБГ“, с участници „ПСТ Груп“ ЕАД, частно акционерно дружество „Строителна асоциация Интербудмонтаж“, „БГ ленд кънстракшън“ АД и „Копекс и Ко“ ЕООД
10. „ТТБГ 3.2.2.“ ДЗЗД с участници „Тодини Конструкциони Дженерале С.П.А.“ и „Тодини България“ ООД
11. Обединение „АМ Струма Югозапад“ с участници „Трейс Груп Холд“ АД и „Алве Консулт“ ЕООД
12. ДЗЗД „Европейски пътища 3.2.2“ с участници „Европейски пътища“ АД, „Грома Холд“ ЕООД, „Водно строителство – Благоевград“ АД, „Вахостав-СК“ а.с., „Пътпроект“ ЕООД, „Рутекс“ ООД и „Метропроект Прага“ АД
Сред компаниите са някои от най-големите фирми в бранша. Там присъства и „Джи Пи груп“, която преди седмица в участие с още две фирми спечели търга за строителството на най-дългия тунел в България „Железница“, който също е част от магистрала „Струма“.
Това стана точно 4 месеца след като компанията отказа да го строи заради скандала, при който бяха запорира пари и блокирани парични преводи на стойност около 14 млн. евро на фирми и търговци около „Джи Пи груп“ след сигнала на вицепремиера Томислав Дончев и сайта „Биволъ“ за злоупотреба при разходване на евросредства.