Общински съвет-Бургас ще гласува важни изменения в регулационните планове на зона „А“ и зона „Д“ в ж.к. „Меден Рудник“, както и на Промишлена зона „Юг-Запад“. Промените имат за цел да подобрят трафика и инфраструктурата в тези райони чрез изграждането на нови кръгови кръстовища и обслужващи улици. Докладната записка е внесена от зам.-кмета по Строителство, инвестиции и регионално развитие Чанка Коралска и ще бъде гласувано на следващата сесия на местния парламент.
В текста се посочва, че нарастването на населението и развитието на прилежащите производствени и обслужващи зони в „Меден Рудник“ водят до значително увеличение на автомобилното натоварване. За да се облекчи трафикът и да се осигури възможност за бъдещо разширение на уличната мрежа, се предлага изграждането на две нови кръгови кръстовища и промяна на уличната регулация в промишлена зона „Юг-Запад“.
Първото кръгово кръстовище ще бъде изградено при осова точка 97 на бул. „Захари Стоянов“ (републикански път II-79) при разклона за квартал Горно Езерово. Второто ще се намира при осова точка 7, където бул. „Захари Стоянов“ се пресича с ул. „Георги Попаянов“. Очаква се тези кръстовища значително да облекчат трафика в района.
Проектът предвижда и изграждането на обслужваща байпасна улица в Промишлена зона „Юг-Запад“. Това ще осигури алтернативно трасе по време на строителните дейности и ще подобри достъпа до зоната.
Измененията в уличната регулация включват промени в регулационните граници на редица имоти и квартали в „Меден Рудник“ и „Юг-Запад“. Част от засегнатите частни имоти ще бъдат отчуждени съгласно Закона за общинската собственост. Проектът е приет на заседание на Общинския експертен съвет по устройство на територията (ОЕСУТ) и е обявен в Държавен вестник, без да бъдат постъпили възражения в законоустановения срок.
За повече ред и чистота в Бургас: Предлагат по-строг контрол и санкции за нарушителите
Какво нарастване на население? Куцо, кьораво и сакато шофира автомобил, половината имат по два. Градът е задръстен от стари коли и неправоспособни шофьори. Колите трябва да бъдат ограничени. За какво са им на 20 годишни хлапаци коли примерно? Та тия правят 90 процента от произшествията!
Аз бях 20 годишен хлапак и ми трябваше кола за да мога да ходя до работа и да си вадя хляба, понеже градски транспорт нямаше и все още няма до там.
Защо пак кръгови? 70% от шофиращите не знаят правилата в кръгово или не ги спазват! В цял свят се строи на горе или на долу с цел облекчаване на основни пътни артерии! Само в България се правят кръгови кръстовища, които не са изградени качествено и само още повече затрудняват трафика!
Няма ли да се научат „пътните експерти“ с онлайн образованието???
[…] му бе свързано с въпрос относно идеята за изграждане на две кръгови кръстовища, които чувствително трябва да облекчат натоварения […]