Един месец от инициативата „Достъпно за вас“: Какво отчитат от МИИ?

0
73
Инициатива "Достъпно за вас"
Инициатива "Достъпно за вас". Снимка: МИИ

Измина един месец от стартирането на инициативата „Достъпно за вас“. През този период се наблюдава поевтиняване на част от основните хранителните стоки с поне 10 на сто, а при някои стоки понижението достига и до 40%. Това показват данните от кампанията на Министерството на икономиката и индустрията /МИИ/ на база на сравнение на цените на предлаганите продукти спрямо тези преди започването й.

При някои от храните, включени в инициативата, през изминалата седмица се отчита до 40% по-ниска цена. Пример за това е олиото, оризът и портокалите. При сиренето и кашкавала, включени в инициативата, намалението стига до 22%. Сред продуктите на най-добра цена, предлагани от други продуктови групи, са яйцата, бобът, пилешкото и киселото мляко.

Целта на инициативата е да бъдат постигнати най-добри цени за родните потребители на хранителните продукти от първа необходимост, като възможно най-ниската цена не е за сметка на качеството. Тя обхваща около 50 продукта от т.нар. „малка потребителска кошница“. От тях най-малко 16 стоки в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията непрекъснато. Те включват хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, брашно, захар, растителни масла и мазнини, а от началото на декември и риба.

„Достъпно за вас“ стартира на 15 ноември с 3 от национално представените търговски вериги в около 200 магазина в цяла България. За първия месец вече са се включили 13 партньора, сред които има и регионални вериги магазини от областите Варна, Бургас, Шумен, Търговище, Сливен, Плевен, Пазарджик, София Област и др. Търговските обекти, в които потребителите могат да открият стоките, са вече над 400.

„Министерството продължава разговорите и с други потенциални участници, като целта е кампанията да достигне до всяко кътче от страната“, коментира министърът на икономиката Богдан Богданов, допълвайки, че следващият етап е инициативата да се разрасне, като в нея се включат и други стоки от първа необходимост.

Стоките от инициативата с най-добра цена за конкретната седмица носят логото на „Достъпно за вас“ във всеки един магазин, част от кампанията. По-евтините продукти са обозначени и в съдържанието на брошурите на търговските вериги и дигиталните им издания. Информация за тях може да бъде намерена и на сайта на кампанията, където могат да бъдат открити и партньорите в инициативата. На сайта има и сравнение на потребителската кошница с 16 от най-търсените продукта за седмицата и цената им преди и след кампанията.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments