Търговските центрове вече работят, а собствениците на обектите, които са претърпели сериозни загуби, се надяват да си продадат останалата зимна колекция. Експертите обаче ни съветват да не се подвеждаме от големите надписи с проценти за намаления, а да гледаме изписаната цената на етикета. Изпълнителният директор на Асоциация „Активни потребители” Богомил Николов коментира пред „БНТ“:
“Пазарът е шарен – има реални и нереални намаления. Голямото предизвикателство за потребителя е как да разпознава и избягва фалшивите промоции. От друга страна търговецът да има респект от потребителя и неговите изисквания. Това е дългосрочен проблем, който винаги ще съществува, но ние трябва да го ограничим до такава степен, че трудно да намираме подобни примери”.
Логично са били обявени големи намаления, които са подсилени и от предстоящия Свети Валентин. Николов припомни, че правилата при намаление изискват на етикетите да са изписани старата цена и цената след намалението. Първоначалната цена трябва да е прилагана месец преди това, за да се избегне изкуственото увеличение и след това нереално намаление. На практика това в днешно време не може да се направи, защото търговците бяха затворени и не са работили. Директорът посъветва:
“Ние винаги съветваме потребителите да съпоставят цените между конкурентните стоки. Нека се водят от усещането си за справедлива цена”.
Богомил Николов коментира, че пандемията промени изцяло структурата на продажбите. Той даде например с това, че хората търсят много повече фитнес уреди и компютри, а много по-малко официални облекла. Според неговите думи бумът на онлайн продажбите е толкова голям, че доставките пристигат в България дори и след коледните празници. Директорът обясни този факт с това, че пазаруването чрез изминалите години чрез интернет не е било толкова развито в нашата страна.