Около 700 милиона лева са неразплатените средства на държавата със строителните фирми, заяви председателят на Камарата на строителите у нас инж. Светослав Глосов. Той е бивш председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/. По думите му е абсурдно твърдението на служебното правителство, че „надхвърляйки договорите за пътно поддържане, те стават незаконни“. Експертът коментира пред „БНР“:
„Фирмите, които са изпълнители по тези договори, са длъжни да изпълнят това, което им е възложено от АПИ. И не всички договори са надхвърлени може би половината от договорите са далеч под лимита, който е по тези дългосрочни договори. Там стойностите, които са заложени, са ориентировъчни. Никой не може да каже в продължение на 5 години какви ремонти ще бъдат възложени и ще бъдат наложителни, какви мантинели ще бъдат изкъртени по пътищата и какви трябва да бъдат възстановени, така че въпросът е много сложен. Винаги досега се е намирал начин тези средства да бъдат изплатени на строителите.“
Глосов определи скандала с авансово раздадените пари за пътно строителство, че се се отразява отрицателно на строителния бранш. По думите му това явление не е масово. Обсъждан е с новия министър на регионалното развитие Гроздан Караджов, очертаващият се проблем за нарастващите цени на строителните материали и договорите на твърда цена, което се отнася главно за обществените поръчки. Той посочи:
„Където договорите са подписани при едни цени на материалите, а цените на материалите драстично скочиха в средата на тази година.“
Инж. Глосов уточни, че тол системата трябва да бъде разширена категорично и то по второкласните пътища, където се движи тежка техника. Според него най-много тя руши пътищата, защото там се движи без пари – нито плащат винетки такси, нито тол система.