Всеки турист преди да тръгне на път гледа статистиката, заяви доц. Соня Алексиева, преподавател в „НБУ“ и ПР експерт в областта на туризма. Тя посочи, че досега не се е налагало да имат толкова достоверна информация. Специалистът коментира пред „Bloomberg TV Bulgaria“
„Важно е да си отговорим на въпроса дали единствено уникалната ни природа и разнообразните туристически продукти, които предлагаме, са достатъчни, за да привлекат чуждестранни туристи. Сигурността и безопасността имат ключова роля при избора на дестинация. В момента е важно дали България е сигурна дестинация, защото никой не търси само добрите цени, а здравето на туристите да е на първо място.“
Алексиева посочи, че през юли 54 милиона души са пресекли международните граници с цел туризъм, което е с 67% по-малко спрямо същия месец през 2019 година. Тя отбеляза, че 2020 година беше една от най-катастрофалните за туристическия сектор – 1,1 милиард долара финансови загуби. Експертът заяви:
„Надеждите за туристически сектор през тази година бяха по-големи. В Европа, Северна и Южна Америка имаше по-голямо отваряне, докато в Азиатско-тихоокеанския регион спадът беше около 95%. Добрата новина в България е, че по време на пандемията имаше ръст и развитие на вътрешния туризъм. Всеки поглежда цветовете на европейската карта и на база на това решава къде да почива. България е на първите позиции в Европа по брой заразени и на последно по ваксинация.“
Доцентът е категорична, че около 85% от туристите сами планират пътуванията си, като искат персонализирана услуга.