„Гвоздейков имаше голямо желание, искаше да остави след себе си нещо, но не беше наясно, че не стават много бързо нещата, особено в система като железниците. Това не е нещо, което може да го промениш от днес за утре.“
Това коментира председателят на Синдиката на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев пред „БНР“, добавяйки, че железницата иска последователна политика. Според него случаят с бутането на влака не е прецедент, не е авария, а лошо стечение, докато при този с пожара – притесненията са основателни. По думите му извънредният труд не е причина да се запали локомотивът и между двете неща няма пряка връзка.
Една от куцащите звена е поддръжката – на локомотивите и вагоните, където е и най-ниско заплащането. Бунев добави, че не могат да привлекат хора, а тези, които кандидатстват за позицията са с ниска квалификация.
Сред причините за закъсняващите влакове са недовършените ремонти, посочи експертът. Той смята, че докато инфраструктурата е в това състояние, няма да дойде конкуренция на държавните железници.
Иван Христанов: Очаква се Черноморието да бъде пометено от бури, а властта спи!