В Норвегия практически е невъзможно да стигнете от едно място до друго, без да ви се наложи да пресечете голяма планина, гора или фиорд. В скандинавската страна има над 1100 пътни тунела, като най-малко 35 от тях са подводни.
Днес за втори път преминаваме през Laerdal и му обръщам специално внимание, защото е най-дългият автомобилен тунел в света – 24,51 км. За да се прекъсне монотонността от шофирането, на всеки 6 км има изградени зали за почивка. Laerdal има 15 зони за обръщане посоката на движение и собствена пречиствателна станция за изхвърляне на праховите частици и азотният диоксид.
Какво да покажем ние? Прословутата „Струма“ и неосъществения тунел през Кресненското дефиле? Какво да кажем за липсата на маркировка, за дупките и обраслите междуселски пътища?
Борисов се хвали: „Много ни е хубава държавата, но е трудна за строителство. Навсякъде са тунели, мостове, дерета, седем магистрали направих“.
Ела Бойко и виж трудна за строителство държава! Не се ли накраде, не се ли наяде?!
Много често ни се налага да преминаваме през Oslofjordtunnelen, който е изцяло подводен и е малко над 7 километра. Тунелът е открит 2000г. и първоначално е имало такса за преминаването му. През 2016г. той вече се е изплатил и става напълно безплатен.
Така практикуват в Норвегия, а ние за какво плащаме? Къде отиват парите от българските винетки…
Източник: Десислава Иванова