Бизнесът настоява да се създаде електронна трудова книжка, която да замени хартиената. Темата е разискана на среща на Българската стопанска камара с представители на Фондация „Право и Интернет“ и Българската конфедерация по заетост, пише „Pariteni.bg“.
Целта e да се сведат до минимум негативните последици за работещите при загуба и унищожаване на трудовата книжка или липса на печати и подписи, както и да се завиши контролът и да се намалят трудово-осигурителните злоупотреби.
Електронната трудова книжка ще осигурява достъп до вписаната в нея информация в реално време, посочват от БСК.
По този начин ще отпадне необходимостта от връчването на уведомление по чл. 62, ал. 5 от КТ на работника или служителя, издаване на УП 2 и УП 3, разясняват от работодателската организация.
През последните няколко месеца екипи на БСК, съвместно с Българската асоциация за управление на хора – член на БСК, започна работа по актуализиране на предложението на преход от хартиена към електронна трудова книжка.
Преди да се премине към електронна трудова книжка, са необходими и редица нормативни промени, които предстои да бъдат предложени в пакет. Напредъкът на работата по цялостната концепция и предложенията ще бъдат представени пред Социалното министерство.