„Имаме нужда от специалисти. Имаме нужда от логопеди. Имаме нужда от психолози. Имаме нужда от екипи във всяко училище в България.“
Това написа във Facebook депутатът от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ Елисавета Белобрадова. Тя е посетила Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в Пловдив и е публикувала снимки от добрите условия, при които децата имат възможност да учат и да се социализират.
Белобрадова отправя своите похвали към персонала и напомня, че този център е пример за всички регионални центрове в страната. Публикуваме пълния ѝ коментар без редакторска намеса:
„Регионалният център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – Пловдив /РЦПППО – Пловдив/ – невероятен пример за подкрепа, от която всяко дете с увреждане се нуждае.
Ако се чудите кой е най-добрият отбор по хокей на трева, това е отборът на деца с увреждания към РЦПППО – Пловдив, който има сребърен медал от Световни летни игри на Спешъл Олимпикс в Берлин’2023. Отборът има и подкрепата на Българска федерация по хокей на трева.
РЦПППО – Пловдив предлага изключителна подкрепа за децата с увреждания. Директорът д-р Катя Стоилова е направила място, с което можем да се гордеем не само на европейско, а на световно ниво. Място, където всяка стая е направена както трябва, че да носи радост на всяко дете, което посещава.
Децата, които посещават центъра, са над 100. Екипът към центъра е с логопеди, психолози, и предоставя както помощ на всички тези деца, така и методическа подкрепа на училищата и детските градини в Пловдив.
Само че трябва да си кажем, че това не е достатъчно. Не е достатъчно за децата ни, които са в училище, тази подкрепа трябва да слезе още един етап надолу – да стигне до всяко училище. Имаме нужда от специалисти. Имаме нужда от логопеди. Имаме нужда от психолози. Имаме нужда от екипи във всяко училище в България. Имаме нужда и да запазим тези центрове. Имаме нужда и от двете – и от силна системна методическа подкрепа във всяка детска градина и училище, и от подобна висококвалифицирана услуга, която децата да могат да посещават и да имат на разположение сензорна стая, солна стая, високотехнологична стая, за да развиват уменията си и екип от висококвалифицирани специалисти.
Този център е пример за всички регионални центрове в страната. Следващите месеци ще обиколя и другите и се надявам да видя, че всеки един изглежда по този начин, защото, както ми сподели д-р Стоилова, целият център е направен само и единствено с получените от държавата средства, които им се полагат, и нито лев повече“.