“Аз съм единственият, който е бил таксиметров шофьор и в момента е депутат. Заедно с моите колеги Ивайло Чорбов и Никола Димитров сме членове на Транспортна комисия в Парламента и ще направим всичко възможно да помогнем на таксиметровия бранш“, заяви на протеста днес на таксиметровите превозвачи народният представител от “Възраждане” Емил Янков.
Той отбеляза свършеното до момента от него, по отношение на оказаната подкрепа към таксиметровия бранш заради желанието да бъде увеличена задължителната застраховка “Гражданска отговорност”.
“По мое предложение изразихме подкрепата си за таксиметровия бранш с декларация в Народното събрание, декларация, която категорично подкрепи вашите искания. Доколкото знам, нито една парламентарна група не е направила това чрез декларация. Организирахме и среща с Комисия по финансов надзор. На нея не постигнахме съгласие, но въпреки това ние не се отказахме. Пуснах сигнал до Комисия за защита от дискриминация, защото смятам, че действията срещу таксиметровия бранш са чиста форма на дискриминация”, каза още Янков.
Няма никакви причини, поради които да бъде многократно завишавана премията по застраховка “Гражданска отговорност”. Емил Янков отправя и няколко искания за информация чрез министъра на МВР до Гаранционния фонд и КАТ да бъде предоставена информация, както за последната една година, така и в тригодишен ретроспективен период за броя на пътнотранспортните произшествия, в които са участвали таксиметрови шофьори. Справката е изискана под формата на абсолютни стойности и процентно съотношение.
“Поискал съм тази информация преди повече от 2 седмици и все още няма отговор. Но аз няма да оставя нещата така. Коментирах със синдикатите и идеята да изготвим Проект на решение, което да внесем в Комисия по транспорт, когато тя бъде готова и който да реши кардинално проблема. Надявам се да срещнем подкрепата на другите парламентарни групи”, коментира още Янков.
Според него не бива да бъде повишавана премията по застраховка “Гражданска отговорност”, защото таксиметровият бранш е изцяло регулиран. Регулиран е броят на автомобилите, които могат да оперират на територията на една община. Минималните и максимални цени също са регулирани.
“В допълнение към това има градове като Пловдив, в които цената не беше актуализирана 10 години. Нима за 10 години няма инфлация? Нима за 10 години осигуровките не са се повишили? Аз не смятам, че за 10 години тези хора могат да си покриват разходите без актуализация на цените. С групата на “Възраждане” в Общински съвет Пловдив успяхме да защитим тази актуализация на цените. След като целият бранш е регулиран, няма как застраховката да бъде увеличавана до безкрайност”, отбеляза още Янков.
Той допълни още, че е икономист по образование и липсва каквато и да е икономическа обосновка за подобно увеличение.