С наближаването на европейските избори през юни Европейският парламент публикува седмичен бюлетин, предоставящ ключова информация и новини за предстоящите избори. Целта е да се улесни достъпът на медиите до важни данни и събития, свързани с изборите за Европейски парламент.
Между 6 и 9 юни 2024 г. над 370 милиона европейски граждани ще имат право да гласуват в 27-те държави членки, за да изберат 720 членове на Европейския парламент. Резултатите ще бъдат достъпни в реално време на уебсайта за резултатите от европейските избори.
С наближаването на изборите, множество инициативи се организират в цяла Европа с цел да информират гражданите за важността на гласуването:
– Кампания #ИзползвайГласаСи – Светлана Тихановска, Олександра Матвийчук и Лорен Салех, лауреати на наградата „Сахаров“, призовават гражданите да гласуват чрез видеоклип.
– Сътрудничество с ФК Байерн Мюнхен – Европейският парламент и футболни звезди от Шампионската лига призовават феновете да използват своя глас. Предизборни видеа бяха излъчени на шест италиански стадиона благодарение на сътрудничеството с Лига Серия А.
– Game In Society – Играта „Europe Race To Democracy“ е достъпна безплатно за над 500 милиона абонати на Fortnite от 28 май, насърчавайки младите граждани да участват в демократичния процес.
– Кампанията, инициирана от асоциацията YOUROPE e.V. и Европейската асоциация на фестивалите, има за цел да ангажира аудиторията си да гласува.
– Приобщаващи сърф сесии в Португалия – Европейският парламент и партньори организират приобщаващи сърф сесии на 1-2 юни за популяризиране на европейските ценности.
– Бинго в Гърция – Бюрото за връзка на Европейския парламент в Гърция и община Атина организираха бинго за доброволци и възрастни граждани, където те проверяваха знанията си за ЕС и печелиха подаръци.
– Музикални видеоклипове в Словения – Водещите на RTVSLO Тилен Артач и Роберт Петан създадоха музикални видеоклипове, популяризиращи изборите за Европейски парламент.
Европейският парламент приветства инициативите на частни дружества, които популяризират значението на гласуването на предстоящите избори:
– Spotify: Пусна плейлиста „Play Your Part, Europe!“ и ще изпраща известия до потребителите с информация за изборите.
– Oatly: Насърчава бизнес лидерите да мобилизират своите общности да гласуват, включително чрез банери върху сгради и филмови прожекции.
– Coca-Cola Европа: Стартира комуникационна кампания в социалните мрежи с посланието „Съществуват различни възможности. Изборът е ваш“.
– Apple: Пуска реклама за изборите в App Store и насочва вниманието към официални приложения на ЕС.
– Dott: Предлага безплатни пътувания до изборните секции и изпраща известия по имейл и в приложението си.
Как да се предпазим от ухапване от кърлеж и какво да правим при откриването му?