Европейският съюз затяга контрола над изкуствения интелект

0
38
Изкуствен интелект. ChatGPT.
Изкуствен интелект. ChatGPT. Снимка: Пиксбей

Брюксел цели да покаже, че новите му разпоредби, касаещи цифровото съдържание могат да се прилагат строго. По-рано днес Европейската комисия /ЕК/ обяви, че разследва китайския гигант в областта на електронната търговия AliExpress и поиска от LinkedIn, социалната мрежа, собственост на Microsoft, повече информация за това как спазва Законодателният акт за цифровите услуги в 27-те страни от блока, предаде „Politico“. Комисията също така информира, че изисква от голяма част от най-големите компании за социални медии и търсачки в света да обяснят как се справят със заплахите, породени от т.нар. генеративен изкуствен интелект /ИИ/.

Новата технология, станала известна от услугата ChatGPT на OpenAI, се свързва с фалшиви видеоклипове, аудиоклипове и изображения, а някои високопоставени лица се опасяват, че подобно съдържание би могло да се използва за оказване на влияние върху избирателите преди изборите за Европейски парламент през юни.

Запитвания за информация относно генеративния изкуствен интелект вече са били изпратени до Facebook, Snapchat, TikTok, YouTube, X (преди Twitter) и Instagram, както и до гигантите в областта на търсенето Google и Bing. Съгласно новите правила на блока, регулиращи онлайн съдържанието, подобни искания представляват първата стъпка преди започването на официално разследване. Много от тези компании миналия месец се присъединиха доброволно към борбата със заплахите, свързани с изборния процес, породени от генеративния изкуствен интелект.

Високопоставен служител на Комисията, който пожела анонимност, за да обсъди открито вътрешните дискусии, заяви, че компаниите са приветствали тази инициатива, но все още не е ясно колко далеч биха стигнали в обясненията си как биха намалили тези рискове. До 5 април компаниите трябва да дадат отговор как се защитават от проблеми, свързани с ИИ, а до 26 април трябва да отговорят на по-подробни въпроси, включително въпроси, насочени към начините за спиране на разпространението на порнографско съдържание, погрешно уличаващо видни личности, като случая, при който наскоро жертвата беше Тейлър Суифт.

Разследването на AliExpress е първият случай, в който китайска компания за електронна търговия е обект на потенциално прилагане на Законодателния акт за цифровите услуги. Понастоящем ЕК провежда отделни разследвания срещу компаниите X и TikTok. Разследването, при което все още не се твърди категорично, че компанията е в нарушение на правилата за цифровите услуги, се фокусира върху практиките на AliExpress за защита на потребителите, свързани с това как европейците могат да получат достъп до незаконни продукти и порнографско съдържание в платформата.

Междувременно Комисията изпрати искане за информация до LinkedIn заради опасения, че компанията може да е нарушила новите разпоредби на ЕС за съдържанието, които забраняват таргетирането на хора чрез т.нар. чувствителни данни като сексуалност, политически възгледи или раса. Този ход беше предприет, след като групи парвозащитни групи подадоха жалба срещу LinkedIn миналия месец. Социалната мрежа е длъжна да даде отговор до 5 април.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments