От днес започва иновативният европейски проект „Зелени момичета“, GirlsGoGreen /GGG/, финансиран по програма Еразъм+. Той насърчава интегрирания подход – наука, технологии, инженерство и математика /STEM/ сред учителите и се фокусира върху повишаването на интереса на момичетата към STEM и зеленото образование.
В него участват елитните училища от Гърция и Турция – Platon School и Istanbul Ataturk Fen Lises. От българска страна партньори са частното училище „Абрахам Линкълн“ и иновативното 125 училище в София.
Проектът е насочен към изграждане на зелени умения за зелени професии сред момичета от средните класове в училищата. Той има за цел да даде възможност на момичетата от средното образование да придобият зелени умения чрез иновативен, базиран на предизвикателства педагогически подход и ангажиране на момичетата в практики за устойчивост.
Според доклад на Евростат „Жените в науката и технологиите“ /2022 г./ в инженерните професии, жените представляват по-малко от 1 на всеки 4 работници /ОИСР, 2023 г./. Делът им на зелените работни места в Гърция е 32%. В България той е около 38%, докато в Турция е по-малко от 20%.
Очаква се кръговата икономика да създаде 700 000 нови работни места в ЕС до 2030 г. /Cambridge Econometrics, Trinomics и ICF 2018/. Инженерите и професионалистите в областта на STEM са водещи в новите технологични разработки и иновации и се предполага, че преходът към кръговата икономика ще увеличи търсенето на нови умения в областта на инженерството и общия STEM сектор, в който жените са недостатъчно представени.
Нова смяна на областни управители: Още четирима са освободени