Марк Зукърбърк има за цел да промени комуникацията във „Фейсбук“ като от „дигитален градски площад“ премине към „дигитален хол“. Казано по-друг начин – много по-малки групи от хора ще могат да комуникират в защитена среда, пише „БиТиВи“.
Създателят на социалната мрежа готви голяма промяна във философията на компанията. Акцентът ще падне върху сигурната лична комуникация.
До момента компанията залагаше на публичната комуникация с пускането на статуси и коментари, но това ще се промени и ще се обърне по-сериозно внимание върху личните съобщения.
Зукърбърк коментира, че това ще стане след промени, които ще позволят потребителите на “Инстаграм”, “Фейсбук”, “УатсАп” и “Месинджър” да си изпращат съобщения.
Личната комуникация ще може да бъде изтривана след определен период от време за разлика от публичните съобщения, които всеки ден пускаме в личните си профили в социалната мрежа.
“Ние строим основата на социалната комуникация онлайн в посоката, която хората искат – да разговарят сигурно и лично. Смятам, че платформа, фокусирана върху защитената комуникация ще стане много по-важна отколкото съвременните платформи”, коментира Зукърбърк.
Новата посока, в която ще тръгне компанията, притесни Силициевата долина. Опасенията са свързани с това дали “Фейсбук” ще може да таргетира реклама онлайн в платформа, която е насочена предимно към личната комуникация.
Зукърбърк не разкрива в подробности как точно ще се случи промяната, но отбеляза, че след скандалите с личните данни, той е силно запознат с недоволството на масите към социалната мрежа.
“Честно казано нямаме много добра репутация в построяването на услуги, които защитават личните данни и в исторически план винаги сме се фокусирали към инструменти за публично споделяне. Но многократно сме показвали, че можем да се променяме и да даваме на хората услуги, които наистина искат, включително личните съобщения”, пише Зукърбърк в изявлението си.
Няма данни колко време ще продължи мащабната промяна.