„Фейсбук“ работи над създаването на „страница с новини“ на платформата си с цел да подкрепи финансово „висококачествената и достойна за доверие“ журналистика. Това заяви основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг, цитиран от Bloomberg и Handelsblatt.
„Искаме това да позволи на преден план да се поставя висококачествената и достойната за доверие информация“, каза Зукърбърг по време на дискусия с Матиас Дьопфнер, президента на германския медиен гигант Axel Springer. Видеото от дискусията бе качено на страницата на Зукърбърг във „Фейсбук“.
Според него 10 до 15 процента от потребителите на „Фейсбук“ (сега те са 2,3 милиарда души) ще бъдат заинтересовани от новото пространство, посветено на новините.
Без да навлиза в детайли за формата на тази нова услуга, Зукърбърг уточни, че тя се нуждае от известен подбор сред публикуваната информация и добави, че се надява да я изгради заедно с големите медийни групи. Той не изключи плащания по лицензи на участващите медийни компании. В същото време Зукърбърг подчерта, че планът все още е в начален стадий и че Facebook иска да го развие заедно с индустрията.
В отношението на Facebook към медийното съдържание през последните няколко години имаше промени, тъй като онлайн мрежата се превърна във все по-важна платформа за медийните компании за достигане до потребителите.