От „Фейсбук“ ще въведат по-строги правила за политическа реклама в Европейския съюз, за да няма чужда намеса в предстоящите избори за Европейски парламент, пише „Дарик“.
Новите правила имат за цел също да увеличат прозрачността, като изискват всеки рекламодател, публикуващ политическо съдържание, да разкрива самоличността си, а потребителите ще имат достъп до тази информация, като натиснат бутон „Платено от“. Данните за тези реклами ще се съхраняват в общодостъпна онлайн библиотека за срок от 7 години.
„За да се предотвратят злоупотреби и намеса, всички рекламодатели от ЕС ще трябва да имат разрешение в страната си да представят реклами, свързани с изборите за Eвропарламента“, заяви вицепрезидентът на медията Ричард Алън.
Компанията се надява допълнителните проверки на самоличността и местоположението да създадат „реална бариера пред всеки, който възнамерява да използва нашите реклами за външна намеса в изборите в дадена страна“, отбеляза Алън.
Подобни мерки бяха въведени в последните месеци за изборите в Индонезия и Канада. Европейските избори ще се състоят в периода между 23 и 26 май. Ограниченията се отнасят до съдържание, свързано с предизборната кампания на политици или политически партии, както и за политически реклами, които целят да агитират или разубедят хората да гласуват.
Алън призна, че правилата вероятно няма да успеят да спрат изцяло злоупотребите. „Изправени сме пред находчиви, изобретателни и финансово обезпечени противници, които променят тактиката си, щом установим злоупотреба. Смятаме обаче, че те (правилата) ще спомогнат да се избегнат намеси във „Фейсбук“ по време на изборите“, отбеляза той.
„Фейсбук“ е подложен на натиск да увеличи прозрачността и проверките в платформата си след руската пропаганда, опитала се да повлияе на президентските избори в САЩ през 2016 г. Компанията планира през юни повечето от тези мерки да обхваща целия свят.