„Полезно за потребителите би било да има информация за установените неравноправни каузи в потребителските договори с общи условия, както и да заведените колективни искове за защита на правата им.“
Това каза в интервю Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
„Това ще помогне на хората да се ориентират какво гласят неравноправните клаузи, какви са мотивите на контролния орган за обявяването им за такива и какви действия са предприети за отстраняването им. Така потребителите ще са много по-подготвени, когато подписват договори с търговци от различни сектори“, посочи тя. Все още обществеността очаква становищата на КЗП след извършения от институцията преглед на общите условия на телекомите, който тя обяви за приключил.
„Ако пък се водят колективни искове, засегнатите от нарушенията потребители ще могат да се присъединят към тях и да защитят правата си. Но за съжаление регистрите на неравноправните клаузи, на колективните искове, поместени на официалната интернет страница на Комисията за защита на потребителите, са празни. Хората така не могат да разберат какви са резултатите от дейността на този орган, какви актове е издал, с какви мотиви“, добави Руменова.
Административните органи са длъжни своевременно да огласяват публично установената практика при упражняването на своята оперативна самостоятелност по прилагане на закона и постигане на целите му.
Габриела Руменова изрази надежда, че след намесата на омбудсмана темата за индексацията на абонаментните планове на мобилните оператори ще остане също толкова гореща за контролните органи, колкото е и ще продължава да бъде за самите потребители.