„Министерството на образованието и науката /МОН/ ще започне работа с депутати от различни парламентарни групи през следващата седмица, за да обсъди визията за промяна в образователната система, която да бъде приложена от следващия редовен кабинет.“
Това съобщи пред „БНР“ служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков. По думите му основните промени ще бъдат насочени към подобряване на качеството на образованието. Той заяви:
„Можем да използваме летните месеци да комуникираме с педагогическата общност, с родители и ученици подготвените промени в Закона за предучилищното и училищно образование. Да се обсъди как евентуално те могат да се случат в 50-ото или в 51-вото Народно събрание. Те касаят визията, рамката за качество в образователната система, за стандарта за качество.“
Министърът посочи, че през новата учебна година в 40 училища могат да бъдат изпробвани инструменти за индикатори за качество на образователната система. Той подчерта важността на тези мерки за подобряване на качеството на образованието в страната. Проф. Цоков сподели новата визия за учебните програми, която трябва да се превърне в концепция за учебни програми по отделни учебни дисциплини и в различни области на образованието:
„Има нова визия и за учебните програми, която трябва да се превърне след това в концепция за учебни програми по отделни учебни дисциплини и в отделни области, за отделни степени на образованието.“
Министърът отбеляза, че учебните програми до X клас са били олекотени, но това не е продуктивният път. Той обясни:
„Това, което ние сме подготвили като визия за учебните програми, е свързано с т.нар. компетентностна ориентираност на учебните програми. Да не се фиксират върху понятия, а очакваните цели да бъдат свързани с изграждане на умения за живота и компетентности.“
Цоков посочи три важни момента за новите учебни програми:
– По-голяма интегралност на знанието
– Гъвкавост и ориентираност към местните условия – училища, общности, общини.
„Третият много важен момент е учебните програми да имат в известна степен гъвкавост и ориентираност към местните условия – училища, общности, общини“, допълни проф. Цоков.
Министърът на образованието и науката изрази надежда, че тези промени ще подобрят качеството на образованието в България и ще създадат по-добра подготовка за учениците за реалния живот.
Днес са два големи християнски празника: Вижте на този ден кой празнува