Политики и мерки за въвеждане на устойчива и екологична мобилност бяха обсъдени по време на среща, чийто домакин бе министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, съобщиха от ведомството.
Той е изтъкнал, че един от основните стимули за увеличаване на броя на електрическите автомобили е изграждането на повече зарядни станции.
„Не само цената е водеща при избора дали да бъде закупен автомобил с двигател с вътрешно горене или електрически. Липсата на мрежа от зарядни станции също оказва влияние и затова е необходимо държавата и бизнесът да работят заедно за по-бързото изграждане на необходимата мрежа“, е заявил транспортният министър.
Той е посочил, че трябва внимателно да се обмислят законодателните промени, които целят да увеличат дела на екологичните автомобили.
По време на срещата е станало ясно, че над 70% от автомобилите, регистрирани в България, са над 15-годишни, а леките автомобили до 5 години са едва 4.5%. Дискутирана е била възможността за създаването на единен регистър на употребяваните автомобили, който да съдържа информация за регистрация, застраховки, технически прегледи, извършените ремонтни дейности, реалните километри пробег и други данни за състоянието на автомобила.
Обсъден е бил и напредъкът по подготовката на Закон за насърчаване на електрическата мобилност, както и различни механизми на национално и местно ниво за подпомагане на собствениците на електрически автомобили. Предстои на ниво работни групи детайлно да бъдат разгледани различните предложения в тази посока.
Участие в разговорите са взели министърът на околната среда и водите Юлиян Попов, заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков, заместник-министърът на иновациите и растежа Мартин Гиков, експерти от Министерството на вътрешните работи, Министерството на финансите, Националното сдружение на общините в Република България, асоциации на автомобилните производители и неправителствени организации.