Министърът на транспорта Георги Гвоздейков направи изказване относно състоянието на дигиталната система за техническите прегледи на автомобили в България и обясни причините за отстраняването на ген. Златко Златев от поста директор на Авиоотряда.
Технически прегледи на автомобили
Гвоздейков коментира пред „bTV“, че процентът на автомобилите, които не преминават техническия преглед, е минимален и в рамките на нормалното. Според него, поддръжката на автомобила е ключов фактор за успешното преминаване на прегледите:
„С отговорност мога да кажа, че няма никакъв проблем в резултатите, процентът на автомобилите, които не преминават е много малък и е нормално една система за качество да отсява опасностите. Замърсява тази кола, която е недобре поддържана, занемарена. Всичко това зависи от поддръжката на автомобила.“
Той подчерта важността на правилната поддръжка и използването на качествени горива:
„Независимо дали автомобилът е на 5 или 15 години, няма значение, има значение как се грижиш… Да не избираме винаги евтините горива, защото понякога има недобросъвестни компании, които продават гориво на евтини, малки бензиностанции.“
Гвоздейков обяви и планирано облекчение за автомобили, които имат проблеми с емисиите, като им бъде даден срок от 30 дни за отстраняване на проблема:
„Автомобилите, които се водят опасни заради недобри показатели в газовете, ще преминат в средната категория „значителни“ и ще им бъде даден срок до 30 дни да отстранят този проблем.“
Отстраняването на ген. Златко Златев
Министър Гвоздейков обясни причините за отстраняването на ген. Златко Златев от поста директор на Авиоотряда. Той изтъкна, че има натрупване от административни нарушения и действия, които не съответстват на длъжностната характеристика на Златев:
„Имаше натрупване от административни нарушения и ген. Златев беше отстранен, защото беше установено, че е напуснал държавата без мое знание, без разписана командировка, което е грубо нарушение дори за дисциплинарно уволнение.“
Гвоздейков разясни, че Златев е продължавал да лети за частни авиокомпании, въпреки че длъжностната му характеристика не включва пилотиране:
„Неговите задължения не включват генералният директор да лети на самолети и да извършва полети, той е администратор, който трябва да управлява процеси, да организира процеса на работа… Г-н Златев не е назначен като пилот.“
Ново назначение и бъдещи планове
На мястото на ген. Златев, Тодор Коджейков, бивш шеф на НСО, е назначен като нов директор на Авиоотряда. Гвоздейков изрази увереност, че Коджейков има достатъчно административен опит и е подходящ за позицията.
Министърът на транспорта също така коментира бъдещето на транспортната инфраструктура в България, като отбеляза нуждата от промени и модернизация на железопътната система:
„В железниците има много натрупани във времето проблеми и трябва да разберем, че стратегията, която изпълняваме, е малко грешна… Не може в света и в Европа технологиите да са толкова напреднали, че да позволяват нормална скорост на влаковете от 300 км/ч, а в България да казваме, че държавата е малка и скоростта от 160 км/ч е достатъчна.“
Гвоздейков завърши с коментар относно възможността за участие в следващото служебно правителство, като отбеляза, че би се включил само в правителство с ясни цели и принципи:
„Бих приел да работя в правителство, което има ясни цели – Европейски съюз, изцяло влизане в еврозоната и в Шенген… имам принципи, които не искам да нарушавам.“
Георги Гвоздейков предостави поглед върху настоящите предизвикателства и планираните подобрения в транспортния сектор на България, като подчертават важността на отговорното управление и модернизацията на инфраструктурата.
МТ обяви обществено обсъждане за туристически гаранционен фонд
[…] Георги Гвоздейков за техническите прегледи: Поддръжка… […]