Ограничаването или спирането на автомобилните превози води до тежки последствия за Европейския съюз. То влияе на качеството на живот и икономиката на всички държави-членки. Това обяви в Пловдив служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров.
По думите му всички сектори в ЕС пострадаха от ограничаването на придвижването на стоки и хора през миналата година и особено в първите месеци на пандемията, което е показателно за важната роля на автомобилните превози за стабилността на Съюза.
„Уверен съм, че са направени необходимите изводи и в бъдеще ще се полагат повече усилия за създаването и поддържането на благоприятна среда за транспортния бизнес. Насърчаването на инвестициите, както и изграждането на модерна инфраструктура, също са от съществено значение за стабилността в отрасъла“, заяви Георги Тодоров.
Министърът изтъкна, че за сектора е необходима правна сигурност, поради което българската страна продължава да работи активно по Пакета Мобилност I.
„Нашата позиция е категорична и не е променена. Приетите три законодателни акта от Пакета Мобилност I, безспорно водят до крайно неблагоприятни последици за българските предприятия и ще окажат негативно въздействие върху околната среда. Това беше категорично потвърдено и от направената от Европейската комисия оценка на въздействието на новите разпоредби върху климата, околната среда и функционирането на единния пазар“, посочи транспортният министър.
Министър Георги Тодоров изтъкна, че автомобилните превози ежегодно бележат ръст, което налага да се подхожда отговорно и да не се пренебрегва пътната безопасност.
„Спазването на изискванията за превози на пътници и товари, както и правилата за управлението и почивките на водачите, са изключително важни и съществени за цялостния модел на пътната безопасност“, посочи Георги Тодоров, цитиран от пресцентъра на министерството.