Не се наблюдават нужните навременни и бързи промени, които трябваше да се реализират на Летище София. Незадоволителна е работата, която върши концесионерът, тъй като обслужването на пътниците не е подобрено. Това заяви служебният транспортен министър Георги Тодоров.
Пред „БНР“ той каза, че насрочената проверка на летището не е показала положителни резултати към днешна дата. Промените не са се случили нито по отношение на удобствата за пътуващите хора, изчакващи своя ред за съответен полет, нито в търговските площи, нито пък във връзка с хигиената – „санитарните помещения просто не искам да ги коментирам“.
Министърът припомни, че съвсем скоро изтичат 100 дни от ефективната дата на концесия и следват санкции, предвидени по договора.
По случая с морската естакада на Шабла и относно държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ Тодоров е на мнение, че вероятно става въпрос за измама. Отчетени са данни в доклада на Агенция „Държавна финансова инспекция“, които навеждат нещата в такава посока.
Повече детайли биха могли да се коментират след провеждане на съответна проверка от страна на прокуратурата, категоричен е служебният министър. Той поясни:
„Договорът е сключен още през 2014 г. Има констатации, които е направила Държавната финансова инспекция, от които може да се направи извод за преднамерено, невярно или неточно предоставяне на факти относно изпълнението на договора, сключен между държавното предприятие и изпълнителя.“
Относно проверките за ремонт на вагони и охраната на БДЖ, Тодоров даде да се разбере, че всички констатирани от звеното за вътрешен одит факти са били отправени към Агенция за държавна финансова инспекция /АДФИ/.
Служебният министър каза в заключение, че за съжаление справките сочат една не особено положителна статистика. Броят на тазгодишните пострадали и жертви вследствие на пътнотранспортни произшествия са в пъти повече в сравнение със случаите през изминалата 2020 година.