Изненадващо за всички запознати вчера се проведе събитие, свързано с удълбочаването на пристанище Бургас. На него присъстваха новият директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ /ДППИ/ Ивайло Иванов и зам.-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова.
Те се качиха на специален кораб и обясниха надълго и нашироко какви ще са ползите от удълбочаването на пристанище Бургас. Но вместо да бъдат поканени всички медии, след това бе пуснато само кратко прессъобщение от транспортното министерство, в което бе цитирана Анна Натова:
„Удълбочаването на пристанище Бургас ще отвори врати за приемане на едни от най-големите кораби и ще увеличи неговия капацитет и атрактивност.“
„Това е пореден мащабен проект на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ в морския град, но също и първият им проект по новата Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.“, е казала Анна Натова.
„Всяка инвестиция в стратегически обект като пристанище Бургас допринася за икономическия напредък не само тук, но и за държавата“, е посочила още тя.
По думите ѝ изпълнението на проекта, който е на стойност 70 млн. лева, ще направи пристанището изключително конкурентоспособно.
От съобщението става ясно също така, че проектът ще позволи на терминалите, които са на концесионера „БМФ Порт Бургас“ АД, да се обработват кораби с дължина до 260 метра, ширина до 32 метра и газене до 14.5 метра.
Отлично осведомени източници на Искра.бг разказаха пред нашата медия, че събитието е приличало на част от предизборната кампания на ГЕРБ, защото на него са присъствали предимно техни представители, включително и настоящи депутати. Така излиза, че от партията се опитаха да си направят предизборен пиар и то напълно безплатно.
Освен това удълбочаването ще приключи само след броени дни. Очаква се това да се случи през следващата седмица. Но след това тепърва комисия ще трябва да одобри изпълнението на мащабния проект и ако има проблеми, както се очаква, да се търсят необходимите решения.
Важно е да се отбележи също така, че драгирането е част от задълженията на ДППИ, защото те получават такса от всеки обработен кораб, но е интересен фактът защо удълбочаването се прави само и единствено на терминалите на частния концесионер.
В същото време на терминал „Изток 1“, който е на държавната компания „Пристанище Бургас“ ЕАД удълбочаване не се извършва. Нещо повече. Запознати твърдят, че целта е неговата дейност да бъде максимално ограничена и след това да бъде отдадено за много по-малко пари на концесия или изобщо да не се използва по предназначение.
И не на последно място все още не е ясно дали проектът за удълбочаването на пристанище Бургас ще бъде одобрен за европейско финансиране, защото той може да бъде приет след приключването му и разходите да останат само и единствено за сметка на ДППИ.
Кабинетът обсъди възможността държавата да купи къщата на Димитър Талев в Прилеп
[…] […]