Голямото пристанище Нингбо е затворено частично, доставките са застрашени

0
55
Пристанище
Снимка: Pixabay

Частичното затваряне на едно от най-големите китайски товарни пристанища заради големия брой новозаразени с COVID-19 породи нови опасения за негативния ефект, който това ще окаже върху световната търговия. В сряда бяха преустановени услугите на един от терминалите в пристанище Нинбо-Джоушан, след като работник се оказа заразен с новия щам на коронавируса „Делта“.

Нингбо-Джоушан се намира на остров Мейшан, в източен Китай и е третото най-натоварено пристанище в света. Ако остане затворено прекалено дълго време, веригите за доставки преди активния коледен сезон ще бъдат принудително замразени. Затварянето на въпросния терминал до второ нареждане ще намали капацитета на пристанището за контейнерни товари с около една четвърт. Според глобалния индекс за контейнерни превози Freightos Baltic цената на превоз от Китай и Югоизточна Азия до източното крайбрежие на САЩ вече е достигнала рекордно високи стойности.

Джейсън Чианг, експерт от „Ocean Shipping Consultants“, заяви пред „BBC“, че световната корабоплавателна индустрия вероятно ще изпита осезаемо въздействието на пандемията и през следващите няколко месеца:„Не очакваме положителна промяна по отношение на капацитета за доставки поне още две години. Това означава, че всичко ще зависи от това как ще се развие пандемията.“

Както вече стана ясно, Нингбо-Джоушан е третото по големина товарно пристанище в света след Шанхай и Сингапур. Ако терминалът остане затворен за продължителен период, това може да окаже особено силно въздействие върху световната икономика. В град Нингбо, където се намира пристанището, властите вече са преустановили и входящите и изходящите полети до китайската столица Пекин. Квартал, който се намира в близост до пристанището също е поставен под частичен локдаун, като търговските обекти, включително кина, фитнес зали и барове, са затворени.

Затварянето на пристанището е повод за тревога, тъй като световната търговия обикновено е много по-активна през втората половина на годината, особено в Европа и Северна Америка, заради обичайния скок в продажбите преди Коледа и други зимни празници. Това е второто затваряне, наложено заради пандемията, на територията на китайско пристанище през последните месеци. В края на май големият брой заразени отново наложи временно прекратяване на дейността му.

Масово компаниите в световен мащаб все още не могат да се съвземат финансово и да набавят стоките, с които развиват бизнеса си, тъй като пандемията засегна негативно редица развити икономики. Глобалните вериги на доставки бяха подложени на допълнителен стрес, когато през март огромен контейнерен кораб се оказа заклещен в Суецкия канал. Тогава контейнеровозът „Ever Given“ който превозва товари между Азия и Европа, блокира главната корабна лента в района на Египет за почти седмица. Това причини огромни смущения и забавяния в областта на световната корабоплавателна индустрия, тъй като корабите бяха принудени да изчакат канала да се отвори отново или да поемат по алтернативен, но много по-дълъг маршрут към южния край на Африка.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments