Google разкри амбицията си за създаване на мрежа за доставки с дронове

0
51
Дрон
Снимка: Pixabay

Дъщерното дружество на Alphabet – компанията Wing, което е собственик на Google, обяви, че се надява в рамките на 12 месеца да разработи успешно технология за мрежови доставки с дронове, която да може да обработва милиони поръчки. Според ръководството работата с дронове като мащабна мрежа ще подобри ефективността на услугата.

Понастоящем технологията се тества в голям мащаб в Логан, Австралия, където Wing доставя до 1000 пакета на ден. Компанията е започнала пробни доставки с дронове и в Лъск, Дъблин.

Wing обяви още, че заедно с други компании провежда дискусии с Министерството на транспорта и Службата за гражданска авиация с цел съгласуване на разпоредби, които да позволят безпроблемното извършване на доставките с дронове и в Обединеното кралство.

Доставка на кафе

Главният изпълнителен директор Адам Удуърт заяви, че системата за доставки ще прилича „повече на ефективна мрежа за данни, отколкото на традиционна транспортна система“. Той допълни, че в рамките на пробния проект ще се доставят много хранителни стоки, много готови храни и много кафе.

Понастоящем на потребителите не се начисляват допълнителни такси за доставките с дрон. Компанията все още не желае да разкрие каква може да бъде крайната им цена, но за да бъдат финансово рентабилни, компаниите за дронове ще трябва да извършват голям брой доставки, твърдят експерти.

Голям обем от информация

Д-р Стив Райт от Университета на Западна Англия смята, че не е изненадващо, че Wing е една от компаниите, които се опитват да направят това.

Всички все още работят върху самите дронове. Тези неща ще работят ден и нощ, много по-дълго, отколкото сме правили преди, но мислите вече се насочват към по-голямата картина,“, твърди д-р Райт.

Мрежата за доставки с дронове се състои от три основни хардуерни елемента – дронове за доставка, площадки, на които дроновете излитат, кацат и презареждат батериите си, и автокранове, които позволяват на компаниите да оставят пакети за събиране. Според компанията с помощта на тези елементи безпилотните самолети могат да качват, свалят, пътуват и зареждат стоки по схема, която е най-целесъобразна за цялата система, а не само да летят от една база до клиента и обратно. Предимството на системата, работеща като мрежа, е, че тя може бързо да се адаптира към пиковете в търсенето в определени райони. Също така могат бързо да се добавят нови места за зареждане. Предвидено е също наземни пилоти да наблюдават операциите, извършвани от безпилотните самолети за доставка, за да гарантират, че те работят безопасно и ефективно.

Адам Удуърт сподели още, че все повече регулаторни органи в областта на гражданското въздухоплаване по света приемат разпоредби, които позволяват този вид операции, но на дневен ред има и предизвикателства, които трябва да бъдат преодолени. Компанията вече е обект на оплаквания заради шум, който пречи на някои жители на Логан. В отговор на това Удуърт обясни, че компанията е вложила много труд, за да направи самолетите възможно най-тихи, а софтуерът за планиране е разработен така, че да се избегне създаването на „магистрали за дронове“, при които всеки полет минава над едни и същи къщи.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments