В момента няма достатъчен контрол върху данъчните складове за горива и затова са необходими законодателните промени. В това беше категоричен министърът на финансите Владислав Горанов. Измененията предвиждат срок от един месец, в който складодържателите да разделят склада си на отделни лицензирани данъчни складове. Директорът на „Лукойл България“ Булат Субаев обаче обяви, че това време е крайно недостатъчно и те няма как да изпълнят новите изисквания.
„Многократно се твърди, че по отношение на акциза за горивата държавата има още какво да направи. Това, което се предлага със закона е обособяването на петролопровода и отделните петролни бази на територията на страната като отделни данъчни складове. Тъй като при петролопровод, в който могат да се съхранят 27 милиона литра, на практика възможността за осигуряване на надежден контрол от страна на митническите власти е на практика невъзможен. Защото във всеки един момент, когато отидете да проверите, вие нямате никаква гаранция, че количеството вътре в нея е коректно, доколкото имате няколко различни бази, свързани с огромна тръба. Затова предлагаме тя да бъде обособена като отделен склад и да се подава отчетност към Агенция „Митници“.“, заяви финансовият министър.
Що се отнася до видеонаблюдението той подчерта, че изискването за него е факт още от миналата година и много голяма част от операторите вече са изградили такова и с цел охрана. И допълни:
„Това, което се изисква, е те да приведат това видеонаблюдение, за да може то да се използва за целите на акцизния контрол. В момент, в който бюджетът заради кризата, в която изпаднахме, се налага да бъдем максимално усърдни в опита да съберем дължимото.“
Горанов коментира и цените на горивата по бензиностанциите:
„В момента се вижда една голяма разлика. Затова предлагах в касовите бележки да се въведе покупната цена. Цената, с която напускат данъчните складове е с десетки стотинки по-ниска от това, което виждаме по бензиностанциите. Надценката достига до около 0,50 лева, което според нас е доста висок процент. Вероятно тяхното твърдение би могло да бъде потвърдено с постоянни разходи, които имат и намалели обороти, но това, което прави впечатление е доста големият марж.“