Граждани, бизнес и общини с актуален онлайн достъп до имотния регистър в Областна администрация-Бургас

0
703
Областна администрация-Бургас
Областна администрация-Бургас. Снимка: Архив

Допълнителни мерки за облекчаване на административното обслужване за гражданите, бизнеса и общините са въведени в Областна администрация-Бургас. Всеки, който желае да направи справка за имот държавна собственост, може да види актуална информация в бърза връзка от сайта на областна администрация, директно от линка – https://www.bs.government.bg/archives/.

Областният управител Пламен Янев разпореди всички общини да бъдат писмено уведомени, че могат направят справка за съответен имот и при необходимост да стартират законови процедури за прехвърляното му от държавата на съответната общината за реализиране на обществено полезни проекти.

Регистърът на имоти с държавна собственост в област Бургас е може би най-големият от всички области и непрекъснато се увеличава. Към момента той съдържа над 53 000 броя актове за държавна собственост.

След като беше въведена дигитализацията на архива при предходните областни управители сега Пламен Янев надгради този софтуер. Надграждането дава възможност за поддържане в актуално състояние на публикуваните данни в регистъра, до които има публичен достъп, с което се подобри ефективността при тяхното ползване.

С опубличаването на електронния регистър справка могат да направят и външни за администрацията лица. В архива към Областна администрация Бургас се съхраняват книжа от далечната 1949 г., в които се съдържа цялата история на имотите и промените на собствеността. С дигитализирането на документите се разширява и улеснява достъпът до архивните документи, без да се застрашава тяхното физическо състояние.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments