Скорошните промени при извършването на Годишен технически преглед /ГТП/ на коли в България предизвикаха значителен интерес и дискусии сред шофьорите, най-вече за тези с бензинов автомобил. Коментари в социалните мрежи разкриват някои от най-ефективните начини да се справим с новите изисквания, особено когато става въпрос за катализаторите. Два поста във Facebook групи предлагат различни стратегии и съвети за успешното преминаване на техническия преглед.
Водач споделя, че преди 2001 г. бензиновите автомобили са имали опцията да изберат дали да минават прегледа със или без катализатор. С новите регулации след 2001 г., тази опция вече не съществува и катализаторът се проверява на 100%.
„Дадоха ми съвет и го споделям с вас: Ако имаш катализатор и си след 2001 г. – за да си сигурен, че ще минеш преглед – изразходваш стария бензин, слагаш добавка към горивото, каквато и да е. Просто да е за по-добро изгаряне. Наливаш 100 октана бензин поне 30 литра“, пише той и добавя, че е важно автомобилът да достигне работната температура на мотора преди прегледа.
„Това важи само за автомобили с изрядни катализатори, ламбда сонди и горивна система. Ако обаче колата похарчва и масло, което е нормално особено, ако се кара на газ – ще иска и добавка в маслото, поне малко да притъпи изгарянето на маслото /но добавките за масло започват да работят поне 400-500 км след като са добавени, имайте го в предвид/“, добавя той.
Друг шофьор също коментира казуса с техническите прегледи на бензиновите автомобили, особено след 22 юли, когато новите изисквания влязоха в сила. Той предлага няколко трика за успешен преглед, като също подчертава необходимостта от използване на висококачествени горива и добавки. И съветва:
„Да се използва хубав, високооктанов бензин, но не само по време на прегледа, а от няколко месеца преди това /ако не постоянно/. Преди прегледа е добре колата да е била на дълъг път, а не на градски прибежки и припълзявания.“
Според него добавките вършат работа, но: „С добавката за ниски емисии /в Западна Европа я ползват за прегледите си/ трябва да е карано поне 100 км преди тежката техническа матура. Добавките за прочистване трябва да са използвани пък преди това.“
„Който е и с газова уредба, да провери дали при монтирането ѝ са пробили малки дупчици на първото гърне, за да изтича вода. Щото ако тя остава там, това увеличава емисията на въглеродния оксид, този нов наш душманин“, допълва той.
Допълнителни съвети за успешен преглед
- Редовна поддръжка на катализатора: Проверявайте състоянието на катализатора редовно. Замърсяванията и нагарите могат значително да намалят неговата ефективност.
- Използвайте качествени масла и филтри: Смяната на маслото и филтрите с качествени продукти ще подобри работата на двигателя и ще намали емисиите.
- Следете за лампичката за проверка на двигателя /Check Engine Light/: Ако лампичката свети, отидете при специалист за диагностика и отстраняване на проблема преди прегледа.
- Почиствайте инжекторите и горивната система: Редовното почистване на инжекторите и горивната система ще подобри горенето и ще намали емисиите.
- Карайте на по-дълги разстояния преди прегледа: Пътуването на дълги разстояния преди прегледа ще помогне на двигателя да достигне оптимална температура и да изгори натрупаните замърсявания.
6. Използвайте добавки за почистване на катализатора: На пазара има специални добавки, които могат да помогнат за почистване на катализатора и подобряване на неговата ефективност.
Новите изисквания за техническите прегледи на бензиновите автомобили в България са поставили много шофьори пред предизвикателства. Споделените съвети и трикове от опитни шофьори могат да помогнат за успешното преминаване на тези прегледи. Използването на висококачествени горива, добавки и редовна поддръжка на автомобила са ключови за намаляване на емисиите и удовлетворяване на новите регулации.
Заради ГТП: Шофьори са пред дилема – катализатор с кратък живот или качествен, но под наем
От кога синчето на инженер Бончо Дунав стана фактор. Той завалийката и в рали спорта е посредствен.До кога ще си сверяване просутията с него?
Защо бе…………завиждаш ли му……..
Е много ми е интересно дизеляците как минават. Преди мене един дизеляк така пушеше ,че щеше да ни удуши. Но все пак мина. С тоя пушек какви ли норми покри?
И не само в цяла европа газовите коли ползват половин гражданска имат преференции. Тук на някой така му изнася ще ми мерят емисии ламбда сонди дивотии а 90% от колите са на газ. Защото ако тези с газ ползват преференции то държавата ще е напълня загуба.
Ами куписи дизеляк.селтак
Ами ще си караме дизели.само после да не промените закона.сега в г…за на половината,после в г..за на другата половина.всички прецакани,а екология нула
Когато отнемат лицензите на няколко пункта за ГТП нещата ще си дойдат на мястото.Тарикатите ще се научат да си поправят трошките в автосервиз.
В кой автосервиз бе! Че те са с три леви ръце, и само философстват! Трети ден ми отказват смяна на водна помпа, щото била на ангренажния ремък, и било много сложно! А горивата?! С тоя боклук бензин, как да минеш преглед?! Ама нали сме роби, ше траем, и ше се оплакваме в нета! Трепането ни е минало, на нас „Българите“!!!
И от цялата статия разбирам ,че всичко опира до лошите горива с които караме.
[…] новите регулации, свързани с Годишния технически преглед /ГТП/, които влязоха в сила от 22 юли 2024 г., […]
Всичко това беше излишно и са оълни глупости.
как така кола нов внос минва прегле в КАТ , а след няколко мееца ще я спират от движение за бракуване .
Един съвет:след като изпълните ,всички тези съвети по-горе и не успеете да минете ГТП,пълните най-скапания бензин в резервоара до горе, взимате една дебелостенна тръба и се отправяте към парламента,там налагате , който видите вътре докато се счупи тръбата,след това се оглеждате за нещо по-сериозно,с което да продължите да ги налагате
Става въпрос за пари и то много пари, колите замърсявали,я да видим замрасяването което прави изгарянето на боклука който ни вкарва Европа.ЕС ни го начука с 200 по всички параграфи откакто се присъединихме.
Карам 1994г. Toyota Celica GT 2.0 175hp. Перфектната във всяко едно отношение! Миналата година на ГТП ми направиха проблем защото „газовете били като на нова кола, и трябва да ги завишат защото ако ме пуснат така, ще им дойдат на проверката. “ А нямах катализатор. Сега имам катализатор. Ако не мога да мина, ще има екшън! Много голям екшън! Ще бия до смърт!!! Не ми пука от никой, и от нищо!!!
Евала завиждам ти благородно за колата,и съм напълно съгласен с твоята гледна точка. И аз ще помагам…..
И аз имах такъв проблем преди 15 години с Тойота Ярис. Не ще и не ще да изкара вредни газове. Два часа преглед-пали,гаси…едва ме пуснаха.
Добавяте към резеовара 200-300 ml диетилов етер и минавате без проблем прегледа.
Боклуците политици позволиха да вкарат старите кори от Европа , а сега ще искат от Нас да ги направим нови.Трябва друго решение иначе всички шофьори с по стари коли на паветата
Ала бала. Монтирай си газов уредба и да духат супата
Отново всеки мисли само за себе си.Трябва всички да се обединим като нация и да спрем всички тези закони който приемат в ущърб на народа.То не бяха ток,вода ,ГТП,газ сега и нови коли да си купуваме. С тия малки заплати кое първо.
И всичките тия простотии защото фирмата на някой чиновник или депутат не може да си пробута катализаторите?
Или добавките
А тези който са на газ и във цяла Европа получават стикер ЕСО и плащат по нисък данък и по малко пари за синя зона и тн..
Защо във България мълчим и въобще няма облекчения от този тип?
Докога ще позволяваме на подкупите да ни е… бават..
Минават не минават,а бе какъв е този софтуер?В Германия си има ред .Евро едно плащаш повече от Евро две .Евро четири бензин е също толкова колкото Евро 3.Историческите коли не се заселват газове имат технически преглед само.Колите над 30 години са с Н номер и ниски данъци.Каква тази Евро зган ,която налага нещо ,което не е ясно как не минават коли с Евро 2 3,…Тази зелена зделка която я причина с лъжата ковид ще май само началото .
Някой министър има фирма за внос на катализатори.Ако е в Гърция ще изринат правителството.
Минават не минават,а бе какъв е този софтуер?В Германия си има ред .Евро едно плащаш повече от Евро две .Евро четири бензин е също толкова колкото Евро 3.Историческите коли не се заселват газове имат технически преглед само.Колите над 30 години са с Н номер и ниски данъци.Каква тази Евро зган ,която налага нещо ,което не е ясно как не минават коли с Евро 2 3,…Тази зелена зделка която я причина с лъжата ковид ще май само началото .
[…] Искра.бг […]
[…] коли, за да преминат през пункт за задължителен Годишен технически преглед /ГТП/, сочи проверка на „Телеграф“. Това не е гаранция, […]
ДЪРЖАВАТА ВИ Е ГЛУПАВА ПАТКА ФАЛШИВА НИЩО НЕ Е РЕАЛНО РАЖДА САМО ГЛУПОСТИ И ПРЕСТЪПНОСТ
Тая статия ми се вижда да е поръчана от някой търговец на горива! Цялата статия е реклама на бензин и добавки!
Ето това е евроатлантизъм. Европейски ценности . Евро парламента ни казва как да живеем в собствената си страна . И това ако не е диктатура здраве му кажи.
Са като вдигнат тока мъка ми е за влектричките
Решението е много просто. Ако ви спрат от движение заради новите норми спирате пред парламента на средата на пътя. Не могат да вдигнат колата с паяк докато сте в нея, от друга страна нямате право да карате защото колата е спряна от движение. В най-лошия случай ще ви напишат фиш за неправилно спиране, но могат само веднъж за едно и също нарушение. Ако се съберат 100-200 голи много бързо ще оправят проблема с прегледите.
Трябва да се създаде някаква партия на Автомобилистите.
Купили ново аито и преключваш с коментари те дървар.
Путките били много, ама педалите още повече
Нали искахте демокрация и още плювате по социализма-кво ревете сега?Искате Европа,Шенгени,да пътувате ами айде напътувайте се сега.А всички зелени и климати е лъжа за да се продават електричките събрани от боклук пластмаса.Ама ние сме бедни затова караме стари коли.Нека плащат тия които имат по 2-3 коли а не тия които минават малко километри за да си свършат работата.Плюс това да забранят самолетите те най-много замърсяват и да престанат да секат горите садени от бригадирите след 1944г.
Здравейте, четох всички коментари и като цяло по принцип си падам много по хумора. Но искам да питам нещо сериозно, някой успя ли да направи нещо за колата му да мине? Ето я историята от моята страна до сега: Понеделник 22.07 ме скъсаха, на първия ден на новите норми Първо CO емисиите ми бяха 1.300 и след това се почна със пробването: 1. Изпразних колата > 100 Октана + 1 час на магистралата успя да го свали до 0.600 СО 2. Смених свещи, сложих чисто нови + въздушен нов филтър ( така ми препоръчаха, ефект никакъв 3.Сложих добавки в Маслото… Прочети още »
Каква ти е колата.
Ford Focus 2015, 2.0 / 163кс
Американската версия която се води SE със ST Package.
В България 50% от колите нямат катализатор какви добавки какви 5лв.🤣🤣🤣
Тия боклуци нормални ли са. А забрана за отглеждане на крави кога