Над половин час трябва да отделят водачите на най-масовите бензинови коли, за да преминат през пункт за задължителен Годишен технически преглед /ГТП/, сочи проверка на „Телеграф“. Това не е гаранция, че автомобилите ще получат удостоверение, че са технически изправни. Според медията причината за това е бъг в софтуера, който от 22 юли централно е свързан към информационната система на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.
Стремежът да се премахне човешкият фактор, така че да няма манипулации, доведе до друг казус – дизелови коли, дори и стари, успешно преминават за около 20 мин. Причината – мери се само димност и съответно софтуерът отчита резултатите и не дава грешка. Експерти съветват преди процедурата колата да се шофира, така че да загрее. Препоръчва се използването на по-скъп дизел и хубави добавки към него.
При бензиновите коли обаче се мерят емисиите въглероден диоксид, които се оказва, че варират силно спрямо вида на превозното средство. Кола, която е била с категория Евро 1, преминава към категория Евро 3. Такава с Евро 3 пък не получава категория.
Собственик на столичен пункт за ГТП коментира пред „Телеграф“, че софтуерът си правил каквото си иска. Той споделя, че му се е налагало вече да връща хора, а същевременно прегледът трябвало да се заплати.
„Стават страшни скандали“, разказва той.
По време на прегледа данните от катализатора, спирачната система и стенд се изпращат автоматично по електронен път. Комисията, извършваща прегледа, не може да се намесва и да манипулира информацията. Случва се софтуерът да отчете неизправност в катализатора дори и колата да има такъв.
В случай, че автомобилът не покрива изискванията, прегледът се довършва и се плаща, като цената му достига до 100 лева за лека кола. След това се дава протокол и собственикът може в рамките на 14 дни да направи ремонт и да се върне за нов преглед. Случва се цената на нов катализатор да бъде по-висока от тази на колата.
От пункта смятат, че е странен фактът, че грешки се дават при по-нови автомобили с работещи катализатори, докато по-старите минавали.
„Очевидно е, че софтуерът, за който платихме 10 000 лева на всяка линия за ГТП, не е добър и дава грешки. Отделно е, че хората карат с некачествени горива и т.н.“, добавят още служителите.
Има ли опасност за населението след взрива в завод „Свилоза“?
[…] Собственик на пункт за ГТП: Софтуерът прави каквото си … […]
МИ ТИ КО ПРАИШ БЕ АХМАК СЪЩОТО
ДА ВИ ПИКАМ НА ГЛУПОСТИТЕ
Ако знаете как работи колата на LPG ще разберете, че няма шанс да превключиш от газ на бензин и да минеш преглед. И защо ще я тестват на бензин, след като 90% от времето се кара на газ, а има и такива който не работят въобще на бензин.
Обсебили са търговията с катализатори. Техните тарикатски номера нямат край. Екоприказките са за неграмотни, просто те ни мразят. В Германия на газ дават като на електрична и не плащаш данък. Време е за народната любов. То не бяха табели с еврозвездички, без, първо жълти , после бели, после не трябвало да има кирилица и т.н. Гърците от време онова си карат с табели с алфа и омега. Ами стикерите с чип за по 10-15 лв? Ами горива, ами масла? Ами взривове? Големи еколози!
ГОВНАРИЯТА ВИ НЯМА КРАЙ
В ТЪЗ ДЪРЖАВА Е ПЕСЕНТА ЛАЙНА ЛАЙНА НА КОМБАЙНА МИРИЗЛИВА РАБОТА
Софтуерът може да е настроен защото спре дизела спира целия транспорт в България .Но това което правят с колите на газ е абсурдно.Даите да направим нещо какво чакаме?Тия с добро не разбират . Вижда се че нямат желание да оправят нещата време е за действие.
Изглежда , че ще трябва да търсим правата си по друг начин
Да го духат бедните
Контролира се ВЪГЛЕРОДНИЯ ОКСИД, а не диоксид, мисирки
Ограмотете се преди да пишеге.СО отчита неизгоряло напълно гориво,аСО2 напълно изгоряло гориво.
Май ти си неграмотния
Е продължавайте да живеете в тая лайняна държава. Сега ще пътувате с градския транспорт и ще висите по спирките. Аз няма да се върна в българия камо ли да си регистрирам колата там.
Успешно е прогонено 30 процента от населението на страната. Продължава успешно и с Наредбата на Министерството на транспорта.
Отговорността е на министъра.
Искаме реална отговорност за натворените глупости.
Как ли живеят хората в САЩ, след като нямат задължителни технически прегледи? Нека министъра да отговори.
Ще съдя държавата че ми продава гориво с вредни емисии
Да направим коликтивен иска
Новите автомобили просто повече замърсяват-обществена тайна е това…не са ли дпф или катализаторите са трагедия
Драга Ирина .В пунктовете заГТП измервателните са калибррирани и сертифицирани,а софтуера само сравнява отчетеното с зададените гранични стойности.Така,че напушете кой е този сервиз с проблемния софтуер за да му го прегледат. Вероятно има някаква шмекерия.
Не знам какво ще направят „умните“в правителството,но един да спечели дело срещу държавата, пункт за ГТП, бензиностанция с лошо гориво,грешно настроен софтуер или каквото и да е свързано с темата, всички трябва да съдим до дупка! Само така ще ги откажем като им бръкнем джоба както те на нас!
[…] ли вратичка срещу новите изисквания, свързани с Годишния технически преглед /ГТП/? Шофьори твърдят, че има такава и на отделни пунктове […]
На майка ви пОтк@т@! Прегледа и преди беше около 40 мин. С какво мерят димност бе м@йк@ ви прост@ изсип@н@? Всичко ви е лъжа
Не са виновни автомоби
лите за запрашаването в големите градове. Когато ППС бяха по-малко, улиците в централната час на градовете се миеха с вода . Не само да се намокрят. Но вината е на ППС, защото така е несамо по лесно но и по доходно. Като озоновата дупка, по време на ковид 19 спряха самолетите и озоноватадупка взема да се запълва. Нали разбирате, че няма да спрат самолетите .А нали трябва да има някой виновен . Рибата се вмирисва от към главата, но се чисти от към опашката . Така ,търпение колеги докато ни изчистят и нас.
Изгарянето на газта в идеална среда няма мирис и вкус така, че колите на газ са много по чисти за природата от някоя кола на батерии
Ами вие какво искате да преоткриваме топлата вода ли? НАРОДНАТА ЛЮБОВ ГО Е КАЗАЛА ОТДАВНА:,,КАТО НЕЩЕШ МИРА ,ТОГАВА ВЗЕМИ СЕКИРА!!!“ предлагам да бъдат атакувани всички пунктове за технически прегледи с пиротехника,защото тези които въвеждат този рекет спрямо правата на хората са собственици поне на 2-3пункта за технически прегледи.2 второ решение техническия преглед да стане ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН,А НЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН .ТЕЗИ ПАРЛАМЕНТАРНИ ЧУДОВИЩА НЯМА ДА СЕ НАПИЯТ С НАРОДНА КРЪВ. Във време като държавата ни гори от всякъде,те тръгнали да ми изпълняват прическите за бързо забогатяване на ония от ЕВРОСЪЮЗА, ДА СЕ ЧУДЯТ КАК ДА ГИ НАПРАВЯТ ОТ БОГАТИ НА ПО БОГАТИ,А НАРОДА… Прочети още »