Собственик на пункт за ГТП: Софтуерът прави каквото си иска

Над половин час трябва да отделят водачите на най-масовите бензинови коли, за да преминат през пункт за ГТП

25
42917
Пункт за ГТП
Пункт за ГТП. Снимка: Pixabay

Над половин час трябва да отделят водачите на най-масовите бензинови коли, за да преминат през пункт за задължителен Годишен технически преглед /ГТП/, сочи проверка на „Телеграф“. Това не е гаранция, че автомобилите ще получат удостоверение, че са технически изправни. Според медията причината за това е бъг в софтуера, който от 22 юли централно е свързан към информационната система на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Стремежът да се премахне човешкият фактор, така че да няма манипулации, доведе до друг казус – дизелови коли, дори и стари, успешно преминават за около 20 мин. Причината – мери се само димност и съответно софтуерът отчита резултатите и не дава грешка. Експерти съветват преди процедурата колата да се шофира, така че да загрее. Препоръчва се използването на по-скъп дизел и хубави добавки към него.

При бензиновите коли обаче се мерят емисиите въглероден диоксид, които се оказва, че варират силно спрямо вида на превозното средство. Кола, която е била с категория Евро 1, преминава към категория Евро 3. Такава с Евро 3 пък не получава категория.

Собственик на столичен пункт за ГТП коментира пред „Телеграф“, че софтуерът си правил каквото си иска. Той споделя, че му се е налагало вече да връща хора, а същевременно прегледът трябвало да се заплати.

„Стават страшни скандали“, разказва той.

По време на прегледа данните от катализатора, спирачната система и стенд се изпращат автоматично по електронен път. Комисията, извършваща прегледа, не може да се намесва и да манипулира информацията. Случва се софтуерът да отчете неизправност в катализатора дори и колата да има такъв.

В случай, че автомобилът не покрива изискванията, прегледът се довършва и се плаща, като цената му достига до 100 лева за лека кола. След това се дава протокол и собственикът може в рамките на 14 дни да направи ремонт и да се върне за нов преглед. Случва се цената на нов катализатор да бъде по-висока от тази на колата.

От пункта смятат, че е странен фактът, че грешки се дават при по-нови автомобили с работещи катализатори, докато по-старите минавали.

„Очевидно е, че софтуерът, за който платихме 10 000 лева на всяка линия за ГТП, не е добър и дава грешки. Отделно е, че хората карат с некачествени горива и т.н.“, добавят още служителите.

Има ли опасност за населението след взрива в завод „Свилоза“?

Абониране
Известие от
guest

25 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Собственик на пункт за ГТП: Софтуерът прави каквото си … […]

У.Ю
У.Ю
4 месеци по-рано

МИ ТИ КО ПРАИШ БЕ АХМАК СЪЩОТО

У.Ю
У.Ю
4 месеци по-рано

ДА ВИ ПИКАМ НА ГЛУПОСТИТЕ

скк
скк
4 месеци по-рано

Ако знаете как работи колата на LPG ще разберете, че няма шанс да превключиш от газ на бензин и да минеш преглед. И защо ще я тестват на бензин, след като 90% от времето се кара на газ, а има и такива който не работят въобще на бензин.

Мунчо
Мунчо
4 месеци по-рано
Reply to  скк

Обсебили са търговията с катализатори. Техните тарикатски номера нямат край. Екоприказките са за неграмотни, просто те ни мразят. В Германия на газ дават като на електрична и не плащаш данък. Време е за народната любов. То не бяха табели с еврозвездички, без, първо жълти , после бели, после не трябвало да има кирилица и т.н. Гърците от време онова си карат с табели с алфа и омега. Ами стикерите с чип за по 10-15 лв? Ами горива, ами масла? Ами взривове? Големи еколози!

У.Ю
У.Ю
4 месеци по-рано

ГОВНАРИЯТА ВИ НЯМА КРАЙ

У.Ю
У.Ю
4 месеци по-рано

В ТЪЗ ДЪРЖАВА Е ПЕСЕНТА ЛАЙНА ЛАЙНА НА КОМБАЙНА МИРИЗЛИВА РАБОТА

Анонимен
Анонимен
4 месеци по-рано

Софтуерът може да е настроен защото спре дизела спира целия транспорт в България .Но това което правят с колите на газ е абсурдно.Даите да направим нещо какво чакаме?Тия с добро не разбират . Вижда се че нямат желание да оправят нещата време е за действие.

Пропан - бутан
Пропан - бутан
4 месеци по-рано

Изглежда , че ще трябва да търсим правата си по друг начин

Духач
Духач
4 месеци по-рано

Да го духат бедните

Рев
Рев
4 месеци по-рано

Контролира се ВЪГЛЕРОДНИЯ ОКСИД, а не диоксид, мисирки

Александър
Александър
4 месеци по-рано
Reply to  Рев

Ограмотете се преди да пишеге.СО отчита неизгоряло напълно гориво,аСО2 напълно изгоряло гориво.

Жабо
Жабо
4 месеци по-рано

Май ти си неграмотния

Секарио
Секарио
4 месеци по-рано

Е продължавайте да живеете в тая лайняна държава. Сега ще пътувате с градския транспорт и ще висите по спирките. Аз няма да се върна в българия камо ли да си регистрирам колата там.

Димитър
Димитър
4 месеци по-рано

Успешно е прогонено 30 процента от населението на страната. Продължава успешно и с Наредбата на Министерството на транспорта.
Отговорността е на министъра.
Искаме реална отговорност за натворените глупости.
Как ли живеят хората в САЩ, след като нямат задължителни технически прегледи? Нека министъра да отговори.

Пешо
Пешо
4 месеци по-рано

Ще съдя държавата че ми продава гориво с вредни емисии

Съгласна
Съгласна
4 месеци по-рано
Reply to  Пешо

Да направим коликтивен иска

Стелиян
Стелиян
4 месеци по-рано

Новите автомобили просто повече замърсяват-обществена тайна е това…не са ли дпф или катализаторите са трагедия

Александър
Александър
4 месеци по-рано

Драга Ирина .В пунктовете заГТП измервателните са калибррирани и сертифицирани,а софтуера само сравнява отчетеното с зададените гранични стойности.Така,че напушете кой е този сервиз с проблемния софтуер за да му го прегледат. Вероятно има някаква шмекерия.

Анонимен
Анонимен
4 месеци по-рано

Не знам какво ще направят „умните“в правителството,но един да спечели дело срещу държавата, пункт за ГТП, бензиностанция с лошо гориво,грешно настроен софтуер или каквото и да е свързано с темата, всички трябва да съдим до дупка! Само така ще ги откажем като им бръкнем джоба както те на нас!

trackback

[…] ли вратичка срещу новите изисквания, свързани с Годишния технически преглед /ГТП/? Шофьори твърдят, че има такава и на отделни пунктове […]

Киро гЕтЕпЕтО
Киро гЕтЕпЕтО
4 месеци по-рано

На майка ви пОтк@т@! Прегледа и преди беше около 40 мин. С какво мерят димност бе м@йк@ ви прост@ изсип@н@? Всичко ви е лъжа

Димитър
Димитър
4 месеци по-рано

Не са виновни автомоби
лите за запрашаването в големите градове. Когато ППС бяха по-малко, улиците в централната час на градовете се миеха с вода . Не само да се намокрят. Но вината е на ППС, защото така е несамо по лесно но и по доходно. Като озоновата дупка, по време на ковид 19 спряха самолетите и озоноватадупка взема да се запълва. Нали разбирате, че няма да спрат самолетите .А нали трябва да има някой виновен . Рибата се вмирисва от към главата, но се чисти от към опашката . Така ,търпение колеги докато ни изчистят и нас.

Филанкишията
Филанкишията
4 месеци по-рано

Изгарянето на газта в идеална среда няма мирис и вкус така, че колите на газ са много по чисти за природата от някоя кола на батерии

Vasil VASILEV
Vasil VASILEV
4 месеци по-рано

Ами вие какво искате да преоткриваме топлата вода ли? НАРОДНАТА ЛЮБОВ ГО Е КАЗАЛА ОТДАВНА:,,КАТО НЕЩЕШ МИРА ,ТОГАВА ВЗЕМИ СЕКИРА!!!“ предлагам да бъдат атакувани всички пунктове за технически прегледи с пиротехника,защото тези които въвеждат този рекет спрямо правата на хората са собственици поне на 2-3пункта за технически прегледи.2 второ решение техническия преглед да стане ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН,А НЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН .ТЕЗИ ПАРЛАМЕНТАРНИ ЧУДОВИЩА НЯМА ДА СЕ НАПИЯТ С НАРОДНА КРЪВ. Във време като държавата ни гори от всякъде,те тръгнали да ми изпълняват прическите за бързо забогатяване на ония от ЕВРОСЪЮЗА, ДА СЕ ЧУДЯТ КАК ДА ГИ НАПРАВЯТ ОТ БОГАТИ НА ПО БОГАТИ,А НАРОДА… Прочети още »