H&M създава модна революция с дигитални двойници на модели – край на фотосесиите с хора?

В него се казва, че ще използва двойници на AI в някои публикации в социалните медии и маркетинга вместо хората, ако получи разрешение от моделите

0
9
H&M
H&M. Снимка:Pixabay

Модният гигант H&M ще използва изкуствен интелект /AI/, за да създаде дигитални двойници от 30 модела, цитира „Би Би Си“. В него се казва, че ще използва двойници на AI в някои публикации в социалните медии и маркетинга вместо хората, ако получи разрешение от моделите.

Ние сме любопитни да изследваме как да покажем нашата мода по нови творчески начини – и да прегърнем ползите от новите технологии – като същевременно останем верни на нашия ангажимент към личния стил“, каза главният творчески директор на компанията Йорген Андерсон.

Въпреки твърдението на H&M, че няма да промени подхода си към хората, някои се опасяват, че този ход може да повлияе на други модели, фотографи и гримьори.

Американската инфлуенсърка Morgan Riddle нарече решението на H&M „срамно“ в публикация в Instagram Stories. 

Всички останали работни места на снимачната площадка, които това ще отнеме“, написа тя.

От H&M заявиха, че моделите ще запазят правата върху своите цифрови копия и използването им от компанията и други марки за маркетингови цели.

Неговите изображения вероятно ще бъдат използвани първоначално в публикации в социалните медии, с водни знаци, които правят използването на AI ясно.

Платформи като Instagram и TikTok изискват от потребителите да разкриват използването на изкуствен интелект, за да създават реалистично съдържание, и това се обозначава като такова, за да информира аудиторията.

H&M също така заяви, че моделите ще бъдат компенсирани за използването на техните цифрови близнаци по начин, подобен на сегашните договорености – според която те ще получават заплащане за използването на техните изображения въз основа на цени, договорени от техния агент.

Модни фирми като Hugo Boss и Levi Strauss & Co също са се постарали да използват генеративен AI за продуктови изображения. Деним гигантът Levi’s заяви, че през 2023 г. ще изпробва използването на изображения, генерирани от изкуствен интелект, като начин за „увеличаване на разнообразието“.

След критиките стана ясно, че няма да се снима на живо с модели. Генеративен AI може да създава фотореалистични изображения в отговор на прости текстови подкани при висока скорост и ниска цена. Поради това, той е бил използван от много индустрии и фирми като начин да се отговори на търсенето на съдържание като маркетингови материали.

Но използването му от модни и козметични марки предизвика ответни реакции на фона на опасенията, че увеличеното му приемане може да намали възможностите за работа.

Някои се опасяват, че това може да доведе до по-малко работа за производствения персонал на фотосесиите, включително фотографи, стилисти, гримьори и асистенти по осветление.

Компанията твърди, че работи с шведската технологична компания Uncut върху разработването на AI подобия на модела. Uncut казва на уебсайта си, че „помага на големите марки да се сбогуват с остарелите методи на производство“ и прави създаването на съдържание „по-просто, по-умно и по-достъпно“.

За някои модели обаче наличието на т.нар. „AI близнак“ може да им позволи да поемат повече работа и да избягват пътувания.

Тя е като мен, без закъснение“, каза моделът Матилда Гварлиани в снимка на H&M, споделена с Business of Fashion.

За още новини вижте ТУК

Присъединете се към нашия Телеграм

Абониране
Известие от
guest
2000


0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments