Страните-членки на Европейския съюз /ЕС/ окончателно одобриха забраната до 2035 година за продажба на нови коли, които са задвижвали с изкопаеми горива, след като Германия се е отказала в последния момент да я блокира. Горивата, за които ще бъдат въведени извънредните правила, все още се разработват и трябва да се произвеждат с нисковъглеродна електроенергия.
Президентът на Българската федерация по автомобилен спорт /БФАС/ Румен Дунев коментира, че електрическите коли неизбежно навлизат все повече. Според него това е по-екологична алтернатива и сравнително по-евтин начин на придвижване. Той прогнозира, че с повишаване на пробега, електромобилите ще станат все по-евтини.
„Двигателят с вътрешно горене няма да изчезне от автомобилите, тъй като те дават независимост за дълго пътуване с едно зареждане. Използването на синтетичните горива удължава употребата на коли с двигатели с вътрешно горене. Тeзи горива ще направят отработените газове по-чисти“, обясни той пред „БНТ“.
Броят на станциите за електромобилите в България е достатъчен, така че да се стигне от столицата до морето, смята експертът. Той съветва желаещите да закупят електромобил да имат собствен източник на захранване, защото ако разчитат на бързите станции, ще платят по-скъпо.
„Държавата може да подпомогне със субсидия бъдещите собственици на електромобили. Тези в Европа стигат до 5000 евро“, добави той.
Дунев разки, че България асоциацията на електромобили се разраства постоянно.